جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 مهر 1394     
سینه‌زنی سنتی لار ثبت معنوی شد

 

تسنیم: مراسم افتتاحیه سیزدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی شهرستان لارستان با حضور علمای تسنن و تشیع، شاعران، مداحان، 110 پیرغلام و خادم حسینی و صدها نفر از مردم متدین و ولایتمدار لارستان برگزار شد.

در این مراسم ویژه برنامه‌های متعدد و متفاوت فرهنگی مذهبی اجرا شد که مهمترین قسمت‌های آن تجلیل از 23 پیرغلام حسینی، مداحی نزار القطری در عزای جان باختگان منا با عنوان «ای شهیدان منا»، سخنرانی عاطفی دبیر این دوره اجلاسیه، مداحی 5 تن از مداحان هندی و پاکستانی، سخنرانی امام جمعه اهل تسنن شهرستان خنج، سخنرانی مبارز یمنی، ابطحان خوانی مداح اهل کشور تانزانیا نام برد.

همچنین با حضور مسئولان حاضر در مراسم، از تندیس ثبت معنوی سینه‌زنی شهر لار به عنوان میراث فرهنگی ناملموس رونمایی شد.

شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل‌سنت خنج با بیان اینکه طبق فرموده خداوند تبارک و تعالی همه مسلمانان با یکدیگر برابر و برادرند، با تجلیل از ترویج‌دهندگان حب اهل بیت پیامبر(ص)، تصریح کرد: حب اهل بیت پیامبر(ص) نشانه ایمان یک مومن است و اگر مسلمانی محبت پیامبر(ص) و آل پیامبر(ع) را بر دل نداشته باشد، بویی از ایمان نبرده است.

جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش با تجلیل از مسئولان برگزاری به جهت انتخاب لارستان برای نخستین‌بار در کشور که اجلاسیه بین‌المللی در غیر مرکز استان، گفت: این اقدام نشان از ظرفیت بالای لارستان است.

وی با بیان اینکه با وجود گذشت 14 قرن از عاشورای سیدالشهدا(ع) این واقعه تاریخی همچنان ماندگار است، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) الگویی از تمام جهات برای جامعه بشری است.

جعفرپور واقعه عظیم و جانسوز عاشورا را سرمایه‌ای بزرگ دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران با نام نهضت حسینی به ثمر نشست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از اثرات ماندگار مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را در هشت دفاع مقدس نام برد و بیان کرد: باید بدانیم راز ماندگاری حادثه جانسوز کربلا، نتیجه تلاش و پیام‌آوری حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع) است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: