جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 مهر 1394     
حمل بار و مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی بدون اخذ برگه معاینه فنی ممنوع است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان درجلسه  كميته ايمني و ITS که در محل این اداره وبا حضور كليه اعضا برگزار شد . بر لزوم اخذ برگه معاینه فنی قبل از حرکت ناوگان باری و مسافری  تاکید کرد.

در ابتداي جلسه با گزارش ارائه شده از سوي دبیر این کمیته  موضوع چگونگی صدور برگه معاینه فنی ناوگان حمل و نقل عمومی قبل از حمل بار یا مسافرو بازدید از مراکز امداد خود رو و دریافت فعالیت های  این مراکز طی بازه زمانی مشخص مطرح شد.

نصرت ا... حیدری کسب اطلاعات کامل فعالیت مراکز امداد خودرو را مهم تلقی نموده وبر دقت در امر نظارت معاینه فنی انواع ناوگان در شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر تاکید کرد.به موضوع معاینه فنی خودروها دارای اهمیت بالایی است و شرکتها باید در امر انجام معاینه فنی دقت بسیار زیادی داشته باشند .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها تصریح کرد : سپری کردن دوره های آموزشی مدیران فنی ضروری است و آموزش مدیران فنی شرکت های حمل و نقل عمومی در بخش کالا و مسافر اجباری و الزامی است و مدیران باید گواهینامه آموزشی به روز را دارا باشند .

وی گفت ضروری است مدیران فنی چک لیست انجام معاینات فنی را در دو نسخه تهیه کنند . نسخه اول را ضمیمه بار نامه یا صورت وضعیت و نسخه دوم را در شرکت بایگانی کنند تا در صورت بروز هر سانحه ای امکان  دسترسی به وضعیت ناوگان و مشخص شدن علت حوادث وجود داشته باشد.

وی یاد آور شد یکی از موارد مهم ایمنی در جاده ها ایمنی وسایل نقلیه حمل کننده مواد سوختی است که در مرحله اول آموزش و دقت مدیران شرکتها در صدور بارنامه برای این ناوگان و در مرحله دوم آموزش و تعلیم به مدیران فنی شرکت های حمل و نقل فرآورده های نفتی را می طلبد .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها رعایت مفاد ایمنی برای ناوگان حمل و نقل مواد سوختی به صورت جدی باید پیگیری شود تا این اداره کل بتواند اطلاع رسانی مناسب را برای زمان بروز حوادث و کسب امداد برای انواع مواد حمل شده  به مردم و رانندگان داشته باشد.

حیدری از دبیر این کمیته خواست تا ضمن مکاتبه با دستگاه های ذیربط در امر فرآورده های نفتی کسب تکلیف شود که در صورت بروز حوادث برای این نوع ناوگان با توجه به نوع محموله کدام ارگان باید برای رفع مشکلات ایجاد شده اقدام کند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: