جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 مهر 1394     
جایزه ویژه فستیوال بغداد به«رستاخیز» رسید

تسنیم: فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش، در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در 11 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و در نهایت در 8 بخش از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برنده سیمرغ بلورین شد.

«رستاخیز» بیش از یک سال اکران نشد تا اینکه عید فطر امسال بود که با دریافت مجوز اکران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک روز در سینماهای تهران روی پرده رفت ولی به دستور همین وزارتخانه در پایان نخستین روز اکرانش در تاریخ 24 تیرماه از پرده پایین آمد.

قرار شد گره‌ی اکران «رستاخیز» را علی جنتی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی باز کند. او می‌گوید فیلمی که 40 دقیقه اش حذف و اصلاح شده است باید بار دیگر با افکت نوری بر چهره بازیگر نقش حضرت ابوالفضل (ع) آماده اکران شود.

تا امروز که تقی علیقلی زاده تهیه کننده و احمدرضا درویش کارگردان فیلم زیر بار دستور علی جنتی نرفتند. وضعیت اکران «رستاخیز» فعلا در ایران معلق است.

این روزها در کشور شیعه عراق، فستیوال بین المللی فیلم بغداد برپاست. فستیوال فیلم بغداد از مدتها قبل اعلام کرده بود که افتتاحیه این جشنواره با فیلم «القربان» (نام عربی رستاخیز) خواهد بود. این فیلم تاریخی بزرگ با حضور کارگردان و تهیه کننده آن، برای نخستین بار در جهان عرب اکران شد.

هفتمین جشنواره بین المللی فیلم بغداد با اعلام برگزیدگان، به کار خود پایان داد. در این رویداد، جایزه بزرگ این فستیوال به فیلم «رستاخیز» تعلق گرفت.

در ذیل تصویر صفحه رسمی فیلم رستاخیز در اینستاگرام را می‌بینید که برای اولین بار اعلام کرد که جایزه‌ی بزرگ فستیوال بین المللی فیلم بغداد به فیلم رستاخیز (القربان) تعلق گرفت.

صبح دیروز حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در مورد آخرین مواضع این وزارتخانه در مورد اکران فیلم «رستاخیز» گفت: همچنان در انتظار اصلاح برخی از سکانس ها و رفع مشکلات «رستاخیز» هستیم. مواضع وزارت ارشاد و دولت همان موضع قبلی است که بیان شده و چیزی تغییر نکرده است. امیدوارم با همکاری کارگردان و تهیه کننده در آینده نزدیک، اصلاحات انجام شود تا شاهد اکران آن باشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: