جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 خرداد 1393     
محیط زیست ایران در وضعیت بحرانی قرار دارد

به گزارش شهرداری نیوز ،رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان خوراسان رضوی  گفت: برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال نباید مسائل زیست‌محیطی را نادیده گرفت. 

 

ابتکار با بیان اینکه وضعیت محیط زیست ایران بحرانی است، اظهار کرد: در حال حاضر تمام شاخصه‌های زیست‌محیطی مانند آب، هوا، تنوع زیستی، فرسایش خاک و ... در وضعیت نامطلوبی قرار دارد تا جایی که برخی کارشناسان وضعیت فعلی را سقوط آزاد نامیده‌اند. 

وی ایجاد توسعه پایدار، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آنچه که اهمیت دارد راه دست‌یابی به این اهداف است و نمی‌توان یک طرفه به سمت بهره‌برداری از طبیعت رفت و مسائل زیست‌محیطی را نادیده گرفت. 

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه تاکنون از 3.5 برابر ظرفیت زیستی کشور استفاده شده است، یادآور شد: طبیعت هم ظرفیتی دارد که تاکنون هیچ علم و فن‌آوری نتوانسته با کاهش ظرفیت آن مقابله کند و پس از اتمام این ظرفیت خاکها فرسوده می‌شود، هوای آلوده ایجاد بیماری می‌کند و آب‌ها خشک و آلوده می‌شود. 

وی برضرورت در نظر گرفتن تمام جوانب زیست‌محیطی در مکان‌یابی واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: باید به بررسی هم‌خوانی بازدهی واحد صنعتی مورد نظر با آسیبی که به واسطه فعالیتش به محیط زیست وارد می‌کند پرداخت و بعد از آن تصمیم به تاسیس یا عدم تاسیس آن واحد گرفت. 

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه ظرفیت زیستی خراسان رضوی باید سمت و سوی جهت‌گیری‌های کلان را تعیین کند، عنوان کرد: جهت‌گیری کانون‌های جمعیتی، کشاورزی و صنعتی باید بر این اساس تعیین شود و در شوراهای برنامه‌ریزی استان برای هر فعالیت اقتصادی یک طراحی سبز با ارزیابی‌های زیست‌محیطی صورت گیرد تا شاهد اتفاقاتی مانند سدسازی‌های بی‌رویه نباشیم. 

وی در توصیه به مسوولان استانی گفت: محیط زیست را ببینید، جدی بگیرید زیرا دیگر هیچ امکان و فرصتی برای اشتباه نداریم و اساس کار را حفظ منابع موجود قرار دهید. 

در این مراسم یک کارت همیاری و یک دست لباس محیط‌بانی از سوی معاون رییس‌جمهور به استاندار خراسان رضوی اهدا شد. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: