جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 مهر 1394     
نوسازی ساختمان‌های شهری در جهت زیبایی بصری

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،نوسازی بافت فرسوده سبب خواهد شد که چهره شهر تهران زیباتر شده و نیز این بافت‌ها قدمت تاریخی خود را همچنان حفظ کنند.

 

بسیاری از بافت‌های فرسوده در مرکز شهر وجود دارد که بسیار حائز اهمیت بوده و در حالی که می‌تواند محلی برای جذب گردشگران و نشان دهنده قدمت آن باشد، متأسفانه با بی‌توجهی مسئولان به این بناها در حال تخریب و فرسوده شدن هستند.

*با آغاز ساخت نخستین شهرها به دست بشر نوسازی شهری آغاز شد

نوسازی شهری پیشینه بسیار طولانی دارد. با آغاز ساخت نخستین شهرها به دست بشر نوسازی شهری نیز آغاز شد.

وجود کوچه‌های کم عرض در این بافت‌ها عبور و مرور ماشین در مواضع ضروری و اضطراری را غیرممکن و بسیار دشوار ساخته به نحوی که در زمان وقوع حادثه‌ای مانند آتش سوزی، نمی‌توان به موقع امدادرسانی شود.

*هماهنگی در ترمیم بافت‌های فرسوده وجود ندارد

بافت شهری تهران بخش اعظمی از بافت تاریخی میانی، نوسازی را تشکیل داده است اما متأسفانه هماهنگی در ترمیم این بافت‌ها وجود نداشته و نیز تاکنون هم فکری برای آن نشده است.

عبادالله فتح اللهی مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران دراین باره می گوید: بافت‌های فرسوده محلات در مقیاس یک یکم در مناطق با هدف مشخص کردن اولویت‌های نوسازی در هر منطقه‌ای، بررسی موانع و چالش‌های پیش رو در نوسازی، ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و تعیین رویکرد‌ها و سیاست‌های نوسازی در هر محله و تأمین زیرساخت‌ها، برنامه‌ریزی جهت رفع کسری سرانه‌های خدماتی و تأمین به صورت هفتگی از سوی سازمان نوسازی شهر تهران انجام می‌شود.

* توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده از اهمیت بالایی برخوردار است

با وجود اینکه احتمال وقوع زلزله در شهر تهران زیاد است، توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این در حالی است که این بافت‌های فرسوده در جنوب شهر تهران بیشتر به چشم می‌خورد لذا در هنگام وقوع بحران با ریزش این بافت‌های فرسوده و کم عریض بودن معابر امکان امدادرسانی در زمان وقوع زلزله کمتر است.

بازسازی بافت‌های فرسوده نه تنها مانع از تخریب بنای تاریخی شهری می شود بلکه جذب گردشگرانی را به همراه دارد که در جهت ارتقاء و پیشرفت کشور کمک شایانی می کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: