جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 مهر 1394     
کرج ايمن ترين شهر براي موتور سواران

به گزارش گروه اخبار کلان شهر ها شهرداری نیوز،رییس پلیس راهور استان البرز در نشست خبری امروز خود کرج را شهری ایمن برای موتور سواران اعلام کرد.

سرهنگ شریفی با اشاره به این آمار که 20 درصد تلفات تصادفات در شهرها مربوط به راکبین موتورسیکلت است، افزود: از ابتدای سال تاکنون 7 درصد کشته ها در کرج موتورسوار بودند که این آمار حاکی از ایمنی تردد با موتور سیکلت در کرج است.

وی در ادامه به کاهش 9 درصدی کشته های معابر درون شهری کرج اشاره کرد و گفت : براساس آمار پزشکی قانونی در 6 ماه ابتدای سال گذشته 53 نفر در کرج بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند که این آمار به 48 نفر در سال جاری کاهش داشته است.

رییس پلیس راهور استان البرز گفت : 47 درصد کشته های معابر شهری استان ، عابرین پیاده هستند در حالی که آمار کشوری این بخش حدود 20 درصد است.

نصب پل های رو گذر عبر پیاده و زیر گذرهای مخصوص عابرین راه حلی است که سرهنگ شریفی برای کاهش تلفات عبرین پیاده اعلام کرد و گفت : 34 نقطه برای نصب پل عابر در کرج بر اساس مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک ضرورت دارد .

رییس پلیس راهور استان البرز همچنین اعلام کرد : سال گذشته 1656 نفر در 6 ماه نخست در تصادفات مرجوح شده اند که امسال این آمار به 1395 نفر یعنی حدود 16 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ شریفی گفت : از فروردین تا پایان شهریور پارسال 2444 تصادف در معابر شهری البرز رخ داده است که امسال با حدود 7 درصد کاهش به 2264 تصادف رسیده است .

حدود 108 هزار تخلف از 695 هزار تخلف البرز نشینان در معابر شهری حادثه ساز بوده است ، این بخش دیگری از صحبت های رییس پلیس راهور استان البرز بود که در ادامه آن افزود :از ابتدای سال 8207 دستگاه خودرو و 12373 موتور سیکلت که تخلف حادثه ساز داشته اند روانه پارکینگ شده اند که به ترتیب نسبت به مدت مشابه پارسال 20 و 30 درصد افزایش اعمال قانون متخلفان را نشان می دهد.

وی گفت : بیش از 20میلیارد و 300 میلیون تومان جریمه برای حدود 695 هزار تخلف صورت گرفته در البرز جریمه صادر شده است.

سرهنگ شریفی افزود : بیشترین تخلفات حادثه ساز در معابر شهری در البرز به ترتیب عبور از چراغ قرمز ، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ، نقص در سیستم روشنایی و سرعت غیر مجاز است.

رییس پلیس راهور استان البرز در پایان با اشاره به نیاز کرج در روزهای پایانی سال به طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر گفت : اگر دوربین های کنترل ترافیک در کرج نصب نشود امسال این طرح را در کرج اجرا نمی کنیم .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: