جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 13 مهر 1394     
نخستين همايش ملي حمل و نقل روستايي امروز برگزار مي‌شود

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز،رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از برگزاری نخستین کنفرانس ملی حمل و نقل روستایی در روز دوشنبه خبر داد و گفت: یافته‌‌های محققان ایرانی و سایر کشورهای دنیا در حوزه حمل‌ونقل روستایی نیز در قالب کارگاههای تخصصی تشریح می‌شود.

محمود صفارزاده گفت: بی نظمی حاکم بر حمل و نقل روستا به روستا و روستا به شهر عاملی شد تا در همایشی به ابعاد موضوع پرداخته و ضمن آسیب‌شناسی روند گذشته ، مزایای ایجاد یک نظام کارآمد حمل‌ونقلی در این حوزه تشریح شود.

وی با بیان اینکه همایش ملی حمل و نقل روستایی فردا در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی به مدت یک روز کاری برگزار می‌شود افزود: مراسم افتتاحیه کنفرانس ساعت 8 و نیم صبح با حضور مقامات وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی و مراسم اختتامیه کنفرانس نیز ساعت 15 و نیم با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور و مسئولان جهادکشاورزی برگزار می شود.

معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی یادآور شد: 120 مقاله تخصصی براساس فراخوان به هیئت عملی همایش ملی حمل و نقل روستایی رسید که تعدادیانتخاب شده است.

وی ادامه داد: چند کارگاه تخصصی برگزار می‌شود تا یافته‌‌های محققان ایرانی و یافته‌های سایر کشورهای دنیا در حوزه حمل‌ونقل روستایی برای حاضران در آن نشست‌ها تشریح شود.

وی با اشاره به نقش مهم روستاها در تولید منابع غذایی کشور افزود: تسهیل امور حمل‌ونقلی ساکنان روستا و فراهم آوردن امکان دسترسی و ارتباط آسان آنها به خدمات شهری همچون مراکز آموزشی ، درمانی، اداری و بازار فروش محصولات از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می‌کند.

صفارزاده توضیح داد: وقتی امکان دسترسی مستقیم به خدمات شهری برای روستاییان فراهم شود آنها دیگر نیازی به کوچ و انتقال زندگی خود به شهر نمی‌بییند چون با استفاده از حمل و نقل کارآمد در زمان کوتاه به شهر می‌آیند و نیازهای خود را برطرف می‌کنند و دوباره به روستا بر می‌گردند و همچنان از آب و هوای خوب آنجا بهره‌مند می‌شوند بنابراین حمل‌ونقل کارآمد روستایی مانع از خالی شدن روستاهای کشور می‌شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: