جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مهر 1394     
برخوردبا اراذل واوباش درکمترازیک ساعت

فارس: سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مرکز نظارت همگانی 197 با تبریک هفته ناجا و تسلیت حادثه منا اظهار داشت: سامانه 197 از سال 79 راه‌اندازی شده و مجموعه ارتباط خوبی را بین مردم، نیروی انتظامی و مسئولین ایجاد کرده که هرساله این ارتباط رشد خوبی را شاهد بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اجتماعی محور بودن نیروی انتظامی و درخواست همکاری از مردم یکی از دلایلی است که موجب افزایش تماس‌ها و مراجعات مردم با مرکز 197 شده و این افزایش ارتباط حاکی از افزایش اعتماد مردم به نیروی انتظامی است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به افزایش 25.8 درصدی تماس شهروندان با سامانه نظارتی 197 اشاره کرد و گفت: این درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

وی گفت: تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی 3 درصد افزایش و شکایت‌ها نیز یک درصد افزایش داشته است.

سردار اشتری محورهای موجود در ارتباط مردم با سامانه 197 را انتقاد، شکایت، پیشنهاد و درخواست و تقدیر عنوان کرد و افزود: همه تماس‌های مردم با دقت رسیدگی می‌شود مگر تماس‌هایی که ربطی به ناجا نداشته یا مشکلی باشد که به چند دستگاه دیگر نیز مرتبط باشد.

وی بیشترین فراوانی موضوع در تماس شهروندان با سامانه 197 را رفتار و عدم رعایت حقوق شهروندی عنوان و تصریح کرد: به صورت ماهانه بولتنی از تماس‌های مردم با سامانه 197 که تصویری از عملکرد خود ما است ارائه می‌شود تا با بررسی آن بفهمیم که نگرانی و دغدغه مردم چیست و تمرکز خود را برای این موضوع بگذاریم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور بیشترین تماس‌ها با سامانه 197 را به ترتیب در خصوص حوزه‌های راهور، پیشگیری، امنیت عمومی، آگاهی، یگان امداد، معاونت عملیات، پلیس مبارزه با مواد مخدر و سازمان وظیفه عمومی عنوان کرد.

سردار اشتری در مورد تقدیر یا تنبیه به واسطه تماس‌های مردمی اظهار داشت: اگر شهروندان تشویق‌ها را به صورت واضح بیان و افراد را معرفی کنند، مأموران ما موضوع را بررسی کرده و پس از بررسی حتما تقدیر صورت می‌گیرد، همچنین اگر گزارشی درمورد تخلف مأموران باشد پس از بررسی و حصول اطمینان حتما این مورد اعمال شده و ما داشته‌ایم که افرادی منفک از کار، تنبیه و یا حتی درجه‌شان تنزیل پیدا کرده است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در مورد وضعیت معتادان متجاهر در سطح شهرها گفت: گزارشی را در این مورد تهیه کرده و برای رؤسای سه قوه و شورای امنیت کشور فرستاده‌ایم، ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم که اردوگاه‌ها و کمپ‌های مورد نظر آماده شود و بتوان معتادان را جمع‌آوری کرد چرا که ما آمادگی جمع‌آوری معتادان متجاهر را داریم.

لازم به ذکر است که سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی همزبان با روز دوم هفته ناجا حضور در سامانه نظارتی 197 از نزدیک پاسخگوی مشکلات شهروندان بود و در تماس ویدئو کنفرانسی نیز با چند از شهروندان استان‌های اصفهان و خراسان رضوی سخن گفت و برای تسریع در حل مشکلاتشان مواردی را مطرح کرد.

در یکی از این تماس‌ها فرمانده نیروی انتظامی درمورد برخورد ناجا با اراذل و اوباش اظهار داشت: نیروی انتظامی طرح برخورد با اراذل و اوباش را به طور ویژه در دستور کار دارد و اگر گزارشی در زمینه اراذل و اوباش به ناجا برسد در کمتر از یک ساعت در محل حاضر شده و برخورد لازم صورت می‌گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: