جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 12 مهر 1394     
تقدیر از چهره های سینمایی

مهر: آیین افتتاحیه سومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس با حضور چهره‌های برجسته سینما و تلویزیون کشور در مجتمع تفریحی تله کابین رامسر، شنبه‌شب برگزار شد.

۱۶۲ اثر به جشنواره بین‌المللی فیلم یاس ارسال شد که از این تعداد ۲۲ اثر به جشنواره راه‌یافته و سینماهای چالوس، تنکابن و رامسر میزبان آثار جشنواره فیلم یاس در بخش‌های مسابقه جهان، مسابقه چشم‌انداز آسیا، مسابقه سینمای ایران، مسابقه فیلم‌های اول و مسابقه فیلم‌های بلند پویانمایی هستند.

سینماهای شهرهای چالوس (سینما جهان‌نما)، تنکابن (سینما انقلاب) و رامسر (سینما رامسر) میزبان فیلم‌های ویدیویی شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره خواهند بود و نمایش فیلم‌های راه‌یافته به بخش نهایی جشنواره از یکشنبه ۱۲ مهرماه آغاز می شود.

آثار به نمایش درآمده در طول جشنواره فیلم یاس در بخش‌های مسابقه جهان، مسابقه چشم‌انداز آسیا، مسابقه  سینمای ایران، مسابقه فیلم های‌اول و مسابقه فیلم‌های بلند پویانمایی به رقابت می‌پردازند

آثار به نمایش درآمده در طول جشنواره فیلم یاس در بخش‌های مسابقه جهان، مسابقه چشم‌انداز آسیا، مسابقه  سینمای ایران، مسابقه فیلم های‌اول و مسابقه فیلم‌های بلند پویانمایی به رقابت می‌پردازند.

سومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی یاس از یازدهم تا شانزدهم مهرماه در استان مازندران و به دبیری حسین مسافر آستانه در حال برگزاری است و حسین مسافر آستانه دبیر سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ویدیویی یاس در آیین افتتاحیه با ابراز همدردی به مناسبت جان باختن شماری از مسلمانان در فاجعه منا و درگذشت کاپیتان ارزشمند مازندرانی پرسپولیس، با اشاره به بین‌المللی شدن جشنواره فیلم یاس گفت: ۱۶۲ اثر خارجی اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۲۲ اثر به جشنواره راه‌یافته است که ۱۷ اثران نیز برای اولین بار به جشنواره راه‌یافته‌اند.

وی گفت: ازنکات مثبت این جشنواره تعدد اثری است که به‌تازگی به جشنواره رسیده است، چراکه ارسال‌های گذشته مجبور بودیم از این پارامتر مثبت صرف‌نظر کنیم.

علی‌رضا یونسی معاون سیاسی استاندار مازندران نیز از مازندران به‌عنوان سرزمینی از جلوه‌های خداوندی یادکرد و گفت: هنر از عالم خیال برمی‌خیزد و هنری ماندگاراست که به عالم غیب و خداوند متصل باشد، در حقیقت انسان هنر خداوندی است و درخلقت انسان خداوند به خودش احسن گفت.

وی بابیان اینکه هنرمندان باهنر فاخر ماندگار می‌شوند، تأکید کرد: امیداست جوانان جایگزینی برای هنرمندان پیشکسوت باشند و تجربه گران‌قدر هنرمندان باتجربه چراغ راه آینده هنرمندان جوان باشد.

سینما برایم هدف نبوده است

در این جشنواره از سه هنرمند کتایون ریاحی، مجید مظفری و داود میرباقری تقدیر شد و کتایون ریاحی در سخنانی گفت: سال‌ها کار سینما انجام داده ام و خوشحالم که این هنر جدی گرفته می‌شود و امیدوارم بتوانیم به کمک خداوند و مردم باعث درخشش سینمای ایران باشیم.

وی گفت: سینما هفت هنر را در خودش دارد و هیچ‌وقت برایم هدف نبود.

مجید مظفری دیگری هنرمندی بود که برای تقدیر روی صحنه رفت و گفت: ما فرزندان سینما هستیم، فرزندانی که دعا نمی‌کنیم پدرمان پولدار شود بلکه دعا می‌کنیم پدرمان برای ما کار ایجاد کند، ما ملت جوان هستیم، جوانانی توانمند و نیرومند، با جوان کارکردیم ولی برای جوان کار نکردیم.

وی با محکوم کردن اقدامات گروهک‌هایی مانند داعش گفت: برخی از کشورها برده داری نوین را راه انداختند تا جوانان ما با پای خودشان به اروپا فرار کنند و برده‌های اروپا شوند ولیکن ایران هرگز نخواهد گذاشت که این اتفاق بیفتد.

مظفری با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی دولت گفت: این دولت می‌خواهد که برای جوانان کار کند.

جای بیضایی و کیمیایی خالی است

وی همچنین یادی از هنرمندان برجسته کشور مانند بیضایی و کیمیایی کرد و گفت: دلم می‌خواست روی یکی از این صندلی‌ها بهرام بیضایی و کیمیایی و ... نشسته باشند.

داود میرباقری کارگران نام‌آشنای تلویزیون و سریال امام علی (ع) و مختارنامه از دیگر تقدیر شدگان سومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس بود که در آیین تقدیرش گفت: سینما در دنیا دارای ساختارهای گوناگون همراه شده است وامیدواریم از ساختارهای جدید درسینمای ایران استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره تقدیر شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: