جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 مهر 1394     
ارائه امکانات و تولیدات فرهنگی به کلیه هیات های مذهبی در نمایشگاه عطرسیب

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران گفت: در نمایشگاه عطر سیب همه هیات هایی که مورد تایید مراجع قانونی هستند خدمات دریافت می کنند. ضمن اینکه معمولا در این نمایشگاه با هیات های محلات که با همکاری نیروی انتظامی و رعایت مسایل ایمنی خیمه برپا می کنند هم همکاری می کنیم.

محمدباقر قالیباف، صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه عطر سیب که در محل بوستان ولایت تهران برگزار شد، تصریح کرد: امسال با مصیبت بزرگی که در منا اتفاق افتاد مردم از همان عید قربان عزادار شدند و زودتر از هر سال به استقبال محرم رفتند.

شهردار پایتخت با اشاره به بازگشت پیکر جان باختگان منا به کشور، به اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری تهران به منظور انتقال، تشییع و تدفین شهدا اشاره کرد و گفت: در بخشی برای انتقال پیکرهای مطهر شهدا از جده به تهران دچار مشکل بودند و باید تابوت های ویژه ای ساخته می شد. به همین جهت بیش از 350 تابوت گالوانیزه ساخته و منتقل شد. همچنین قطعه 50 شهدای بهشت زهرا(س) نیز برای تدفین این جان باختگان در نظر گرفته شده است.

وی درباره انتقال جان باختگان شهرستانی نیز تصریح کرد: البته قرار است جان باختگان را با هواپیما به شهرستان ها منتقل کنند اما اگر خانواده جان باختگان شهرستانی به تهران بیایند، امکانات لازم برای استقرار آن ها فراهم شده و شهرداری تهران آمبولانس و امکانات مورد نیاز برای انتقال آن ها را پیش بینی کرده است.

شهردار تهران در پایان به تشییع پیکر شهدای منا نیز اشاره کرد و گفت: فردا مراسم تشییع پیکرهای جان باختگان منا ساعت 10 صبح از دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و شهرداری تهران نیز پیش بینی های لازم شامل امکانات برای نقل و انتقال به بهشت زهرا(س) و تبلیغات و اطلاع رسانی را انجام داده است.

وی تاکید کرد: هر سال بعد از عید غدیر خم و 10 روز مانده به شروع ماه محرم، نمایشگاه عطر سیب به منظور کمک به کلیه هیات مذهبی شامل هیات های دانش آموزی، دانشجویی، صنف ها و محلات و هیات های مورد تایید برگزار می شود. این نمایشگاه در طول 12 سال گذشته باعث شده است تا هم تولیدات فرهنگی مناسبی صورت گیرد و هم امکانات مناسبی برای هیات های مذهبی فراهم شود.

شهردار تهران تصریح کرد: در این نمایشگاه امکانات مورد نیاز در بخش پشتیبانی شامل مواد غذایی و تجهیزات برای مراسم نذری با قیمت ارزان و کیفیت مناسب در اختیار هیات های مذهبی قرار می گیرد. همچنین در بخش تولیدات فرهنگی نیز تولیدات مناسب در اختیار هیات ها قرار گرفته و شهرداری تهران نیز به آن ها کمک می کند.

قالیباف عنوان داشت: در این نمایشگاه با همکاری همه صنوف، اجناس با قیمت های بسیار ارزان در اختیار هیات های مذهبی قرار می گیرد.ضمن اینکه از آنجایی که موضوع این نمایشگاه امام حسین (ع) و عاشوراست، خود فروشنده ها از قبل اجناس را با کیفیت مناسب و قیمت ارزان آماده می کنند.به اضافه اینکه در این نمایشگاه شهرداری برای هر هیات بین 300 تا 500 هزار تومان بن و امکانات در اختیار می گذارد و بقیه موارد مورد نیاز نیز از طریق کمک های مردمی انجام می شود.

شهردار تهران عنوان داشت: در این نمایشگاه همه هیات هایی که مورد تایید مراجع قانونی هستند خدمات دریافت می کنند. البته معمولا در این نمایشگاه با هیات های محلات که با همکاری نیروی انتظامی و رعایت مسایل ایمنی خیمه برپا می کنند نیز همکاری می کنیم.

به گفته شهردار تهران سیزدهمین نمایشگاه عطر سیب از 12 تا 22 مهر ماه در بوستان بزرگ ولایت برپا خواهد بود و برگزاری این نمایشگاه از جمله اقداماتی است که مورد استقبال 20 هزار هیات مذهبی در شهر تهران قرار می گیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: