جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 مهر 1394     
کاهش بار ترافیکی با احداث سازه ترافیکی شمال تهران

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،عملیات احداث پایه‌های بتنی پل جهتی شرق به شمال تقاطع بزگراه نیایش و چمران رو به اتمام است.

پروژه احداث پل جهتی شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و شهید چمران از سا ل92 وارد فاز برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار شد که پل جهتی شرق به شمال تقاطع این دو بزرگراه را روی لوپ جنوب به غرب این تقاطع و با استفاده از پایه‌های بتنی روشه فلزی احداث کند.

مجموعه پل‌های ولایت در  تقاطع بزرگراه نیایش با بزرگراه شهید چمران، فاقد رمپ راستگردی بوده است اما با احداث پل شرق به شمال مشاهده کاهش بار ترافیکی در خیابان سئول خواهیم بود.

افزایش بار ترافیک با عدم وجود رمپ راستگرد

پایش‌های میدانی تقاطع بزرگراه‌های نیایش و چمران نشان می‌دهد تقاضای قابل ملاحظه‌ای برای دسترسی از شرق بزرگراه نیایش به شمال بزرگراه چمران وجود دارد و عدم وجود رمپ راستگرد شرق- شمال تنها سبب افزایش بار ترافیک در خیابان سئول می‌شود بلکه ایجاد راهبندان در ورودی بزرگراه نیایش به این معبرحمل و نقلی می‌شود

مطالعات انجام شده در روند احداث این سازه

 پل جهتی  شرق به شمال تقاطع نیایش و چمران باید روی لوپ جنوب به غرب این تقاطع احداث شود که در واقع شخصات این لوپ حاکی از این است که امکان یک پل جهتی روی آن وجود دارد می‌تواند پاسخگوی یک حرکت گردشی دیگر نیز باشد.

با تصویب طرح احداث این پروژه ترافیکی علاوه بر مشخص شدن نقشه‌های  اجرایی پل جهتی شرق به شمال، لوپ موجود جنوب به غرب نیز شرایط فنی مناسب‌تری می‌یابد، هر چند این لوپ با توجه به محدودیت پوسته اجرایی، با شعاع کمی احداث شده در نتیجه سرعت تردد در آن نسبت به یک مسیر دسترسی، استاندارد کمتری است.

 طراحی و اجرای چنین پروژه‌هایی،‌علاوه بر هزینه ناچیز، تاثیراتی پر دامنه و محسوب روی عملکرد شبکه بزرگراه‌ها و معابر اصلی شهر تهران دارد.

 مدیر گروه پل و بزرگراه‌های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در این باره می‌گوید: اجرای این طرح علاوه بر روان سازی بیشتر ترافیک در بزرگراه نیایش و خیابان سئول، مجموعه پل‌های ولایت را به تقاطعی با کارکردهای ترافیکی کامل تبدیل کند.

 پیشرفت قابل توجه عملیات اجرایی پروژه

 عملیات احداث پایه‌های بتنی پل جهتی شرق به شمال تقاطع بزرگراه نیایش و چمران و ساخت تیرهای فلزی تشکیل دهنده عرشه این پل جهتی رو به اتمام است و پیشرفت قابل توجهی را داشته است.

این پروژه راهگشای ترافیکی به ویژه کاهش بار ترافیکی در خیابان سئول خواهد شد و شهروندان دیگر مجبور نخواهند بود با استفاده از این خیابان به مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران دسترسی پیدا کنند که هدف اصلی این پروژه کاهش ترافیک در خیابان سئول به معنای روان تر شدن تردد در مسیر شرق به غرب بزرگراه نیایش حد فاصل تونل نیایش تا تقاطع سئول نیز است مسیری که به دلیل ازدحام خودروها در ورودی خیابان سئول همیشه مملو ازبار ترافیکی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: