جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 خرداد 1393     
جشن با شکوه امام منتظران در مترو تهران

به گزارش شهرداری نیوز،حجت الاسلام جعفرپور با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ و آموزه‌های مهدوی در جامعه، آموزش و انتقال این فرهنگ به نسل جوان را یادآور شد و افزود: مسائل مربوط به معنای واقعی انتظار را باید با فرهنگ‌سازی و تبیین به مردم نشان دهیم و با بهره مندی از قالب های موثر و شیوه های نوین و جذاب ،این فرهنگ غنی را با ادله‌های نقلی و عقلی برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم تا این مباحث در عمق جان و دل آنها نفوذ کند. 

حجت الاسلام جعفرپور با تشریح اهمیت برپایی جشن‌های مذهبی در تبیین اندیشه‌های ائمه اطهار(ع) به‌ویژه حضرت ولی عصر (عج) گفت: برگزاری جشن‌های مذهبی نیمه شعبان باعث تعمیق فرهنگ مهدوی شده و شهروندان با مشارکت در برگزاری چنین جشن‌هایی بیش از پیش با فلسفه انتظار و وظیفه منتظران در عصرغیبت آشنا می‌شوند. 

وي در ادامه خاطر نشان کردند: مراسم جشن میلاد امام منتظران با سخنرانی مذهبی در موضوعات نماز، انتظار و جوان، اجرای تواشیح، موسیقی سنتی، حضور هنرمندان مطرح، حضور خادمان مسجد مقدس جمکران و نیز برگزاری مسابقات با حضور مسافران و اهدای جوائز، با حضور انبوه مسافران و محبان و مشتاقان حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در ایستگاه تجریش برگزار مي شود. 

وی در ادامه اظهار داشت:در راستای هرچه بهتر برگزار شدن جشن های با شکوه میلاد منجی عالم بشریت و پیچیدن عطر و بوی این ایام نورانی، علاوه بر برپايي جشن به مناسبت این ایام، فضاهای ايستگاه‌ها و داخل واگن ها  نيز مزين و آراسته گرديده است. 

جعفرپور در پایان اضافه كرد: جشن هاي نيمه شعبان و ميلاد با سعادت امام زمان (عج)  بهترین فرصت برای بصیرت افزایی و تلاش برای شناخت بیشتر شخصیت و زندگانی حضرت مهدی (عج)  و فرصتي است تا با بهره گيري هرچه بهتر از آن بتوانيم  فرهنگ مهدویت که همان فرهنگ ارزش ها و فرهنگ دین است را در جامعه نهادینه کنیم




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: