جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 مهر 1394     
توجه ویژه به توسعه اتوبوسرانی و مترو در طرح جامع ترافیک تهران

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اتمام بازنگري طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران و ارسال آن به شوراي اسلامي شهر تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر كميسيون‌ هاي مربوطه در شوراي شهر در حال بررسي اين طرح هستند تا به محض تكميل، نسبت به طرح آن در صحن شورا اقدام شود.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه عمده تغييرات در بازنگري طرح جامع، حوزه های اتوبوسراني و مترو و توسعه اين دو حوزه مهم صورت گرفته، تصريح كرد: علاوه بر اين، در اين بازنگري موضوع حمل و نقل غیر موتوری (حمل و نقل پاک)، پر رنگ‌ تر ديده شده و همچنين توسعه سيستم هاي هوشمند و مديريت عرضه و تقاضاي سفر مورد توجه بيشتر قرار گرفته است.

وي با تأكيد بر اين كه جمعيت تهران و وسايل نقليه ‌اي كه در اين كلان ‌شهر تردد مي‌كنند، هر روز بيشتر مي‌ شود، اضافه كرد:  شهر پويا، شهري است كه به سيستم هاي حمل و نقلي كارآمد، مطمئن و راحت و در عین حال جذاب براي همگان مجهز باشد.

تهیه طرح جامع دوچرخه سواری تهران در دو افق کوتاه مدت و بلند مدت

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه ديدگاه مديريت شهري تهران بر حمل و نقل انسان محور استوار است، اظهار كرد: يكي از اهداف اصلي طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران، امكان انجام سفرهاي پياده و با دوچرخه در تمام مناطق شهر است و به اين منظور، تغيير نگرش در مباحث پياده روي و دوچرخه سواري در شهر در دستور كار قرار گرفته است.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه همين نگاه در مديريت عرضه و تقاضاي سفر و چگونگي توسعه شبكه معابر شهري از جمله رويكردهاي جديد طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران است، تصريح كرد: اين طرح با توجه به مؤلفه‌هاي متعدد و متنوع و در راستاي طراحي شهري انسان محور، مورد بازنگري قرار گرفته است.

وي با تأكيد بر اين كه در قالب طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران، طرح جامع دوچرخه سواري تهران در دو افق كوتاه مدت و بلند مدت نيز تعريف شده، اضافه كرد: به این منظور، فرآيندي را برنامه ریزی نموده ایم كه در آن، دوچرخه به عنوان یک وسيله نقليه و دوجرخه سواري به عنوان یک شيوه حمل و نقلي مورد استفاده قرار گيرد.

طراحی وضع موجود و آینده ترافیک تهران در طرح جامع

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه در بازنگري طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران، برآورد ميزان عرضه و تقاضاي بالفعل و بالقوه سفر و تخصيص سفرهاي انجام شده به تفكيك نوع وسيله سفر مورد توجه قرار گرفته، اظهار كرد: به اين ترتيب، وضع موجود و آينده ترافیک تهران بر روي شبكه هاي پيشنهادي طراحي شده است.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه يكي از نيازهاي مهم شبكه حمل و نقل شهري تهران، تأمين پاركينگ متناسب است، تصريح كرد: با توجه به اين كه تمام سفرهايي كه با وسايل نقليه و با اهداف مختلف صورت مي پذيرد، در نهايت به توقف منتهي مي شود، بر این اساس، میزان تقاضاي پاركينگ همزمان با ازدياد وسايل نقليه، روز به روز افزايش مي يآبد.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه تدبير شهردار محترم تهران، توسعه حمل و نقل شهري با محوريت مترو است و خوشبختانه اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر تهران به موضوع حمل و نقل شهري به طور اعم و گسترش حمل و نقل عمومي با محوریت مترو به طور اخص عنايت ويژه دارند، خاطرنشان كرد: در اين راستا، شاهد تعامل بسيار خوب شوراي شهر و شهرداري تهران در زمينه بازنگري طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران هستيم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: