جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 11 مهر 1394     
دود فعالیت غیرمجاز دو کارگاه سنگ خردکنی در چشم کارخانه سیمان

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران توضیحاتی را در خصوص آلایندگی دو کارگاه سنگ خردکنی در جوار کارخانه سیمان تهران ارائه کرد.

رحمت الله حافظی در خصوص فعالیت این دو کارگاه آلاینده گفت: دو کارگاه سنگ خردکنی در حاشیه کارخانه سیمان تهران فعالیت می‌کنند که از ساعت 24 تا 5 بامداد فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت این دو کارگاه موجب شده تا مردم محلی تصور کنند که آلاینده‌های ایجاد شده ناشی از فعالیت کارخانه سیمان است، گفت: این فعالیت به کام کارگاه‌های سنگ خردکنی و به نام کارخانه سیمان بود چرا که به دلیل همجواری این دو کارگاه مردم تصور می‌کردند که گرد و غبار و آلایندگی ایجاد شده در هوا به دلیل فعالیت کارخانه سیمان است.

وی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در برخی مواقع 99 درصد خروجی کارخانه سیمان استاندارد است، گفت: خروجی کارخانه توسط اداره کل محیط زیست و فرمانداری ری به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود اما این دو کارگاه سنگ خردکنی با فعالیت غیرمجازشان به محیط زیست آسیب می‌زدند که بر همین اساس تیمی برای بررسی میزان آسیب‌ این دو کارگاه به محل اعزام شد که آنها نیز نظر بر آلاینده بودن این دو کارگاه داشتند.

حافظی با بیان اینکه کمیسیون ماده 20 پرونده این دو کارگاه را بررسی و حکم پلمپ آنها را صادر کرد گفت: مالکان به رأی بدوی اعتراض کرده اما در دادگاه تجدیدنظر نیز رأی بر انتقال و خروج کارگاه‌ها از تهران داده شد و به نظر می‌رسد ظرف دو هفته آتی مهلت قانونی ارائه شده به این دو کارگاه برای خروج از تهران به اتمام می‌رسد و قطعا پس از آن پلمپ این دو کارگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: