جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 8 مهر 1394     
٤روزحبس دراسارتگاه دوست تلگرامی

آشنایی تلگرامی  شروع یک اخاذی اینترنتی از دختر جوان بود که در گرگان کلید خورد. متهم پرونده با کشاندن طعمه خود از خراسان شمالی، دام تبهکاری‌های خود را پهن کرد.  دختر جوان ٤ روز در اسارتگاه  متهم حبس بود تا نقشه فرار را طراحی کرد.

در راستای تماس یکی از شهروندان با پلیس ١١٠ مبنی بر وقوع یک مورد اخاذی از یک دختر  ٢٤ ساله موضوع به صورت جدی در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان گرگان قرار گرفت. پس از مراجعه نزدیک‌ترین واحد گشتی به مغازه مرد تماس‌گیرنده، ماموران دریافتند که دختر  ٢٤ ساله به دلیل توطئه‌های پسری به نام  پرویز به صاحب یک مغازه پناه آورده و از وی درخواست کمک کرده است.

این دختر  که ساکن یکی از شهرستان‌های استان خراسان شمالی است، در اظهاراتش به پلیس گفت: مدتی پیش از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی آشنا شدم که خود را بهرام معرفی کرد و پس از رد و بدل کردن عکس، ارتباط مجازی‌مان بیشتر شد.  پس از مدتی، بهرام این دختر را تهدید کرد که اگر به گرگان نیاید و خواسته‌های او را برآورده نکند، عکسش را همه جا پخش کرده و آبرویش را می‌برد.

این دختر جوان برای حفظ آبرویش به گرگان آمد اما در زمان ملاقات با این پسر  متوجه شد که او  برای فریب این دختر جوان، عکس دیگری را ارسال کرده اما با تهدید وی، چند روزی در خانه پسر ٣٥ ساله زندانی بوده است.

دختر جوان  نیز در فرصت مناسب و در زمانی که متهم در خانه نبوده، بلافاصله از محل متواری شد و به صاحب مغازه‌ای پناه برده است. بلافاصله با هماهنگی مرجع قضائی و انجام تعقیب و مراقبت پلیسی، متهم هنگام پرسه‌زنی در محل دستگیر شد.

در بازرسی از متهم، ماموران یک دستگاه تلفن همراه را کشف کردند که پس از بررسی تلفن همراه، تعداد زیادی تصاویر غیراخلاقی کشف کردند. تحقیقات قضائی و انتظامی برای تکمیل شدن پرونده همچنان ادامه دارد.

دقت در استفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی موبایلی، عدم اشتراک تصاویر و دقت در پاسخ به پیام‌های افراد ناشناس، ازجمله مواردی است که با رعایت آنها به سادگی می‌توان از وقوع چنین آسیب‌هایی جلوگیری کرد. آموزش استفاده از فضای مجازی، آگاه‌سازی درخصوص آسیب‌های استفاده از شبکه‌های اجتماعی و توجه به توصیه‌های پلیسی و امنیتی نقش بسیار موثری در پیشگیری از وقوع جرایم اینترنتی دارد. بانوان بیشترین اقشاری هستند که طعمه سودجویان و فرصت‌طلبان قرار می‌گیرند، لذا رعایت نکات حفاظتی و پیشگیرانه، برای بانوان و دختران امری ضروری و حیاتی است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: