جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 مهر 1394     
تزریق نقدینگی تنها مسکنی بر آلام صنعت خودرو خواهد بود

به گزارش شهرداری نیوز، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت : تزریق نقدینگی به مجموعه های خودروسازی راهکار قطعی مسائل کنونی نیست چرا که  نقدینگی تنها به عنوان مسکنی می تواند بخشی از مشکلات این صنعت را حل نماید.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار شهردای نیوز، افزود : اختصاص تسهیلات به خودروسازان بیشتر جنبه واکسیناسیون دارد و مسلما حرکت ادامه داری نخواهد بود.

وی تصریح کرد : کماکان معتقدم که باید مجموعه های خودروسازی به بخش خصوصی واگذار شود و صرفا بخش خصوصی اداره صنعت خودرو را در دست بگیرد در چنین شرایطی قطعا زمینه موفقیت صنعت خودرو نیز فراهم خواهد شد.

وی با توجه به توافقنامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت صنعت، معدن مبنی بر اختصاص بخشی از یارانه تولید به خودروسازان گفت : اختصاص 200 میلیارد تومان از یارانه تولید در چاه ویل بدهی های خودروسازان چه اثری خواهد داشت ؟! حتی هزار میلیارد تومان هم تاثیری نخواهد داشت.

وی با اشاره به رکود بازار خودرو و از سویی کمپین ایجاد شده توسط مصرف کنندگان داخلی اظهار داشت : هم اکنون کمپین نخریدن خودروهای داخلی که توسط بخشی از مصرف کنندگان راه اندازی شده را چه کسی قادر به جمع نمودن چنین حرکتی است در حالی خودروسازان می توانند با تغییر فضای تولید و عرضه محصولات با کیفیت و قابل رقابت و همچنین در نظر گرفتن کشش بازار به گونه ای رفتار کند که مصرف کننده داخلی به بازار خودروهای داخلی روی آورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : اینکه یک طرفه در مورد مصرف کنندگان داخلی قضاوت شود و خواستار خرید خودروهای داخلی بودن هیچ گونه انتقادی باشیم در حالی مشکلات زیادی در حوزه کیفیت و خدمات پس از فروش همچنان وجود دارد مسلما نتیجه اش چنین وضعیتی در بازار خواهد بود.

نعمتی همچنین به موضوع افزایش تعرفه واردات اشاره کرد و گفت : افزایش تعرفه نیز مشکل خودروسازان را حل نخواهد کرد بلکه مشکل خودروسازی در ایران زمانی حل خواهد شد که آن صحبتی که وزیر صنعت و معدن مطرح کردند و پای آن نیستاد عملی شود ، یعنی بخش های دیگر صنعتی را راه اندازی شود و همزمان بخش خصوصی و گروههای مختلف را فعال شود تا به تدریج شاهد رشد و تحول در این حوزه از صنعت باشیم.

وی اظهار داشت :در صورتی که امنیت سرمایه گذاری فراهم و  شرایط رقابتی در کشورایجاد شود قطعا بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این صنعت وارد خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: