جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 خرداد 1393     
تشکیل گروه همياران محيط زيست در منطقه 13 به منظور پاکسازی طبیعت

به گزارش شهرداری نیوز،معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 13 با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته جهانی محیط زیست از روز شنبه به مدت یک هفته از تشکیل گروه همياران محيط زيست در این منطقه به منظور پاکسازی طبیعت خبر داد.

احمد مهرابی، معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 13 با بیان اهمیت  مشارکت شهروندان در حفظ  و جلوگیری از تخریب محیط زیست گفت: همزمان با هفته جهانی محیط زیست با تشكيل گروه‌های همياران محيط زيست در سراهای محلات سیزده‌گانه‌، شهروندان داوطلب و فعال در زمينه‌‌ي محيط زيست به پاکسازی بوستان‌های محدوده  و کوهستان‌های شمال تهران می پردازند. 

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور آگاهی و آموزش مسائل زیست محیطی در محلات سیزده‌گانه از برنامه‌های پیش بینی شده هفته جهان محیط زییست اعلام کرد و  اظهار داشت: این کارگاه‌های آموزشی در قالب آموزش کاشت و مراقبت از گیاهان زینتی، کاشت گل وگیاه، اجرای گروه هنری برای کودکان، آموزش به کودکان و شهروندان و پاکسازی محیط و كشيدن نقاشي مرتبط با موضوع و اهداء جوائز‌، کاهش مصرف آب خانگی در سرای محلات  محدوده برگزار می‌شود. 

مهرابی گفت‌: با برپایی تورهای گردشگری‌، شهروندان  از چگونگی آبیاری بوستان‌های سطح ناحیه، مركز گل و گياه محلاتی و تصفیه خانه فاضلاب جهت آشنایی با پروسه تصفیه آب و لزوم حفظ منابع آبی و صرفه جویی در مصرف آن در هفته جهانی محیط زیست بازدید می‌کنند. 

معاون شهردار منطقه 13 با اشاره به ضرورت آموزش به کودکان برای نهادینه سازی فرهنگ حفظ محیط زیست از برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان در محلات و اهدای جوایز به آنان خبر داد و اظهار داشت: همچنین علاوه بر برگزاری مسابقه  با طرح سوالاتی از شهروندان پیرامون چگونگی حفظ منابع آبی و صرفه‌جویی در مصرف آن‌؛ پیامک‌هایی نیز با موضوع ضرورت حفظ محیط زیست به شهروندان ارسال می‌شود. 

وی برپايي همايش پياده‌روي براي شهروندان سراي محلات به منظور ترويج فرهنگ عدم استفاده از خودرو از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته برشمرد. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: