جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 مهر 1394     
تحلیل قالیباف از کارکرد چفیه و لباس سپاه و روحانیت

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران با اشاره به فاجعه منا،جان باختن تعداد زیادی از حجاج را ناشی از بی‌کفایتی و بی‌عرضگی مسئولان آل سعود ارزیابی کرد.

محمدباقر قالیباف که امروز در همایش بسیجیان شهرداری تهران در فرهنگسرای بهمن سخن می‌گفت، افزود: کوتاهی در رسیدگی به وضعیت مجروحان فاجعه منا تا به امروز نشان از کینه و عداوت آل سعود با اسلام ناب است.

وی اظهار کرد: نباید از حوادث رخداده در منطقه خاورمیانه به راحتی گذشت بلکه باید با تحلیل دقیق و منطقی این حوادث را ریشه‌یابی کنیم. حتما یک رابطه اندیشه‌ای و فکری و یک رویکرد سیاسی بین بمباران شهرهای یمن در روز عید قربان و همچنین انفجار در مساجد صنعا و همچنین حادثه منا مشاهده می‌شود. تفکری که چنین جنایتی را مرتکب می‌شود در سوریه و بحرین و عراق هم همین جنایت‌ها را انجام می‌دهد. باید گفت این روزها بیش از گذشته صحنه مقابله تمام عیار اسلام ناب و اسلام آمریکایی است.

قالیباف ادامه داد: یادمان نرود که سرمنشاء همه این حوادث و کسی که آن را طراحی می‌کند آمریکا به عنوان دشمن اول ما است. بیش از 200، 300 سال از تمدن این کشور نمی‌گذرد اما به هر جا نگاه می‌کنیم آثاری از جنایت، خونریزی، غارت منافع ملی ملت‌ها و جنایتی از این دست به وضوح مشاهده می‌شود. دشمنان ما به نام دموکراسی از کشورهایی در منطقه خاورمیانه حمایت می‌کنند که اصلا بویی از انسانیت و دموکراسی نبرده‌اند. به عنوان مثال آن‌ها از افراد اجاره‌ای به عنوان مردم دفاع می‌کنند و می‌خواهند این گونه افراد را در کشورهای منطقه حاکم کنند. این اقدامات کدام بخش از دموکراسی معمول را نشان می‌دهد.؟

قالیباف همچنین با اشاره به هفته دفاع مقدس خطاب به بسیجیان گفت:قدر بسیج که فرهنگ دفاع مقدس را تولید و آن را حفظ کرد تا انقلاب به واسطه آن تداوم یابد بدانیم. بسیج مظهر یک وحدت مقدس از ملت ما محسوب می‌شود و تبلور عینی مشارکت براساس باورهای انقلاب و خدمت و پیشرفت است.اگر چفیه بسیج بر گردن می‌اندازیم، لباس سپاه می‌پوشیم و یا لباس روحانیت بر تن ماست بدانیم مسئولیت بزرگی داریم. ان‌شاءالله این کارها از روی باور به خدمت انجام می‌شود. در نهایت اینکه فرهنگ بسیج است که می‌تواند ما را به پیشرفت‌های مادی و معنوی برساند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما در بسیج و فرهنگ بسیجی با آگاهی در راستای خدمت به مردم گام برمی‌داریم و اگر عزت آن روز در پشت خاکریز، باز کردن معبر مین و جنگیدن مستقیم بود،جهاد امروز ما خدمت در راستای پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. اگر امروز ده‌ها دلیل بیاوریم که کاری را انجام ندهیم اما یک دلیل برای انجام کار کافی است و آن خدمت به مردم برای عزت ایران است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: