جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 6 مهر 1394     
دولت نسبت به توسعه مترو به شهرهای اقماری تهران ورود جدی‌ داشته باشد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توسعه مترو در کلانشهرهایی همچون تهران  نشان می‌دهد که مسئولان باید به اهمیت راه‌های ریلی برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا توجه بیشتری نشان دهند.

حسین گروسی با بیان این مطلب افزود: تجربه‌های جهانی و مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد مترو و در مجموع سامانه حمل و نقل ریلی نه تنها جزو حمل‌و‌نقل پاک محسوب می‌شود، بلکه سازگار با محیط زیست بوده و ایمنی لازم را در جابه‌جایی شهروندان دارد.

وی با اشاره به توسعه صنعت مترو در یک دهه اخیر در پایتخت ادامه داد: در حال حاضر مترو در تهران یک صنعت بزرگ محسوب می‌شود. توسعه این صنعت در یک دهه اخیر به گونه‌ای بوده است که امکان انتقال تجربه‌های موفق تهران در این صنعت به کشورهای همسایه وجود دارد. با توجه به اینکه کشورمان با  کشورهای زیادی همسایه است، در نتیجه می‌توان از تجربیات موفقی که در این صنعت به دست آمده‌، استفاده بهینه‌ کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین بیان کرد: مجلس، دولت و مدیریت شهری باید توسعه مترو را در اولویت برنامه‌های شهری خود قرار دهند .

گروسی یادآور شد: با توجه به اینکه جمعیت تهران به عنوان یکی از کلانشهرهای بزرگ منطقه به12.5 میلیون نفر در روز می رسد، که از این تعداد 4 میلیون جمعیت از شهرهای اطراف در طول روز به پایتخت برای انجام کار سفر می‌کنند، از نظر اقتصادی گسترش مترو به شهرهای اقماری ضروری به نظر می‌رسد که دولت باید نسبت به اجرای این طرح اقدامات لازم را انجام دهد.

به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛ مطالعات کارشناسی نشان می‌دهد که اجرای این طرح در صرفه جویی سوخت، آلودگی هوا، کاهش استرس و اقتصادی برای شهروندانی که در خارج از تهران ساکن هستند، حائز اهمیت است.

نماینده مردم شهریار در مجلس تاکید کرد: امیدواریم که حضور رئیس جمهوری در مراسم افتتاح خط 3 مترو که طولانی‌ترین خط مترو زیرزمینی خاورمیانه محصوب می‌شود، آغاز حرکتی جدید در گسترش روابط مدیریت شهری و دولت برای حل معضلات و مشکلات کلانشهرها از جمله تهران باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: