جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 مهر 1394     
آرزوی کارگردان سریال«کیمیا»برای حج‌

ایسنا: جواد افشار ابراز امیدواری کرد که به یاری خداوند اداره سفر حج به جامعه جهانی اسلام واگذار شود و از اداره حکومت آل سعود خارج شود و گفت: در حال حاضر اداره بر عهده آنانی است که به سادگی از کنار فجایع انسانی می‌گذرند و وقیحانه دیگران را مقصر می‌دانند.

این کارگردان درباره‌ی عملکرد رسانه‌ها در قبال فاجعه منا نیز یادآور شد: به نظر می‌آید به اندازه کافی این فاجعه دردناک است و مردم می توانند تشخیص دهند که بی‌لیاقتی آل سعود عامل این فاجعه بوده است. حال اگر ما بخواهیم به مسائل سیاسی دامن بزنیم عمق فاجعه را کم کرده‌ایم؛ به جهت اینکه این بی‌کفایتی از آل سعود به اندازه‌ی کافی بیرون زده است و نیازی نیست که احساسات مردم نسبت به سیاسی کردن این فاجعه تحریک شود.

کارگردان مجموعه «کیمیا» همزمان با آغاز پخش این مجموعه بلند 100 قسمتی از تلویزیون گفت: آنچه که در ساخت این مجموعه مهم بوده، پرداخت و شکل‌گیری شخصیت «کیمیا» از نوجوانی تا میانسالی است که به عنوان یک بانوی مقاوم ایرانی تبدیل به الگوی زن ایرانی شده است.

افشار در عین حال از اختصاص یک برنامه جدید در روزهای جمعه به مجموعه‌ی «کیمیا» خبر داد و یادآور شد:‌ در این برنامه قرار است نقد و بررسی‌ها، گزارش های مردمی و پشت صحنه و همچنین حضور بازیگران و عوامل شکل بگیرد.

او که این روزها مشغول تصویربرداری سکانس‌های مربوط به فاز 3 سریال «کیمیا» است، از اتمام ساخت این مجموعه تا یک ماه آینده خبر داد.

این کارگردان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مجموعه کیمیا چگونه می تواند پلی بین نسل جدید و قدیم باشد اظهار کرد: این مجموعه به نوعی رویدادهای سه، چهار دهه گذشته را به تصویر می‌کشد و در بستر یک کار اجتماعی و خانوادگی است که در آن به طور غیرمستقیم مسائل کلان سه چهار دهه را در این مجموعه مرور کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه «کیمیا» طیف عظیمی از سنین جامعه را می تواند درگیر خود کند، تصریح کرد: این مجموعه با اشکال گوناگون با مخاطبان ارتباط خواهد داشت.

افشار در ادامه گفت‌وگوی خود با ابراز خوشحالی از اینکه پس از دو سال تلاش بی وقفه نتیجه کار روی آنتن می رود یادآور شد: با پخش این مجموعه هم خوشحالیم و هم اضطراب داریم اما امیدواریم مورد قبول مخاطب قرار بگیرد و مخاطبان طبق سنت پخش سریال‌ها تحمل کنند تا از ابعاد و شخصیت های این مجموعه عبور کنند و به قصه ی جدی داستان برسیم.

او درباره اضافه شدن تعداد قسمت‌های مجموعه «کیمیا» نیز اظهار کرد: به دلیل اینکه مجبور شدیم به بخش‌های بیشتری از قصه بپردازیم، به تعداد قسمت ها اضافه شد و کار قرار است بیش از 100 قسمت باشد.

افشار درباره زمان پخش این مجموعه که قرار است روزانه باشد یادآور شد: «کیمیا» قرار است از روز شنبه تا پنج شنبه در طول هفته به روی آنتن برود. پیش از این قرار بود روزهای جمعه خلاصه ای از داستان را داشته باشیم اما تصمیم برراه اندازی یک برنامه مجزا ویژه «کیمیا» گرفته شد که این برنامه خلاصه ای از سریال، گزارش‌ها و پشت صحنه های کار را به تصویر بکشد.

سریال «کیمیا» در سه مقطع زمانی قبل از انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و زمان حال اتفاق می‌افتد و داستان دختری پرسشگر و معترض به نام کیمیاست که با پدر نظامی و منضبط خود دچار اختلاف می‌شود. سیر حوادثی که در زندگی این خانواده رخ می‌دهد آنها را درگیر توطئه و دسیسه‌ای بزرگ و شیطانی می‌کند و «کیمیا» با تلاشی خستگی‌ناپذیر درصدد نجات خانواده برمی‌آید و به این ترتیب او تبدیل به زنی مقاوم و استوار می‌شود.

بازیگرانی که در مجموعه «کیمیا» به ایفای نقش پرداخته‌اند عبارتند از: مهراوه شریفی‌نیا / آزیتا حاجیان / حسن پورشیرازی / پوریا پورسرخ / مهدی پاکدل / رضا کیانیان / نیکی کریمی / محمدرضا شریفی‌نیا / حامد بهداد / مهدی سلطانی / حسن جوهرچی / سودابه بیضایی / میرطاهر مظلومی / پوراندخت مهیمن / حسین توشه / بیوک میرزایی / مالک سراج / مهوش وقاری / صدرالدین حجازی / منوچهر آذر / شهین تسلیمی / غلامحسن تسعیری / امیر حسین آرمان / عاطفه رضوی / سید مهرداد ضیایی / علی شادمان / گلاره عباسی / رضاتوکلی / کوروش زارعی / سوگل طهماسبی / خاطره حاتمی / نسرین نکیسا / حمیدرضا هدایتی / عطا عمرانی / محمود مقامی / روح‌الله کمانی / عبدالحلیم تقلبی / ابتسام بقلانی / علی تقوازاده / علی منجزی / میر فرخ هاشمیان / علی انصاریان / زیبا بنماران / علی افشار / دایانا حکیمی / گلوریا هاردی.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: