جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403     
دفتر اطلاع‌رسانی فلسطین: دشمن قصد حمله به رفح دارد

 دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین دستور ارتش صهیونیستی برای تخلیه رفح را تحولی خطرناک توصیف و تاکید کرد که این امر نشان می‌دهد دشمن قصد حمله به این منطقه را دارد.

 
به گزارش ایسنا، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین اعلام کرد که اعلام رژیم اشغالگر مبنی بر اینکه مناطق شرق رفح باید تخلیه شود ثابت می‌کند که این رژیم قصد حمله به رفح را دارد.
 
طبق گزارش المیادین، این دفتر تاکید کرد: رژیم اشغالگر به صورت فریبکارانه به سمت مذاکرات رفت و از ایده و برنامه حمله گسترده به رفح منصرف نشد. شهروندان به‌صورت محدود دستور تخلیه رفح را اجرا کردند و موسسات حیاتی و مهم و در راس آن‌ها گذرگاه رفح همچنان طبق معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اجرایی کردن محدود این دستور ثابت می‌کند که ملت ما بر شکست طرح‌های دشمن پافشاری دارند و این پیام را به صهیونیست‌ها می‌رساند که با جنایت‌هایش تنها چیزی را محقق می‌کند که در شهرهای دیگر محقق کرد.
 
دفتر اطلاع‌رسانی خاطرنشان کرد: اعلام ارتش اشغالگر نشان‌دهنده موضع صحیح فلسطین در مذاکرات و پافشاری‌اش بر لزوم تضمین توقف تجاوزها است. ما ادعاهای رژیم صهیونیستی و مرتبط کردن این اعلام با عملیات مقاومت در کرم ابوسالم را رد می‌کنیم.
 
این درحالی است که اخیرا مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حمله به رفح هرگز منجر به یک پیروزی تمام عیار نخواهد شد و هرگز اسرا را باز نمی‌گرداند بلکه روابط تل‌آویو با آمریکا و جهان را به خطر می‌اندازد.
 
«آموس هارئیل» تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه عبری زبان «هاآرتص» با انتقاد شدید از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و متهم کردن او به تلاش برای مانع‌تراشی در روند عقد قرارداد تبادل اسرا به دلیل منافع شخصی و یا محاسبات اشتباه گفت: رایزنی‌ها در قاهره در آستانه نتیجه دادن بود.
 
این تحلیلگر در ادامه تاکید کرد: این فشار آمریکا است که تعیین می‌کند آیا نتانیاهو به تلاش‌های بایدن پاسخ خواهد داد یا نه.
 
نتانیاهو عصر یکشنبه در اشاره ضمنی به فشارهای آمریکا مدعی شده بود، «اسرائیل هرگز نمی‌پذیرد در مقابل حماس تسلیم شود حتی اگر این مسئله به معنای تنها ماندن آن باشد.»
 
«گیورا ایلند» مشاور سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه در گفتگو با رادیوی این رژیم تاکید کرد: عملیات رفح هرگز پیروزی تمام عیاری را محقق نخواهد کرد و افراد ربوده شده را باز نخواهد گرداند، ما در خان‌یونس اقدام کردیم اما نتیجه آن چه شد؟
 
او در این رابطه گفت: من این ایده را دست کم نمی‌گیرم که حمله به رفح، ضربه جدی را به قدرت نظامی حماس وارد خواهد کرد اما فکر می‌کنم که این ایده اشتباه است، چنین عملیاتی هرگز منجر به نابودی قدرت حماس نشده و چه بسا باعث تشدید جدی اختلاف نظرها با آمریکا می‌شود چراکه آمریکا تمایل دارد این جنگ پس از ۷ ماه متوقف شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: