جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 5 مهر 1394     
بی‌خوابی ارثی در بین زنان شایع تر است

مهر: تحقیقات انجام شده بیانگر این حقیقت است که پدیده بی خوابی در زنان شایع تر از مردان است. بر این اساس میزان شیوع بی خوابی ناشی از ژنتیک و ارث، در زنان ۵۹ درصد و در مردان ۳۸ درصد است.

«مکنزی لیندا»، دانشجوی مقطع دکترا بهداشت عمومی دانشگاه ویرجینیا آمریکا و سرپرست این تحقیقات، در این باره می گوید: «این مطالعات نشان می دهد که ژنتیک، نقش مهمی در شیوع عارضه بیخوابی ایفا کرده و این موضوع در زنان، به نسبت مردان بسیار شایع تر است. این برای نخستین بار است که به طور علمی به این موضوع پرداخته شده و در نمونه های افراد بالغ، نقش تفاوت جنسیتی در ابتلا به بی خوابی اثبات می شود.»


به گفته پزشکان، عارضه بی خوابی در بین زنان بسیار بیشتر مشاهده شده و با علائمی همچون دشواری در به خواب رفتن، بیدار ماندن طولانی مدت و بیدار شدن بدون دلیل به دفعات زیاد در ساعات خواب شناسائی می شود. در این مطالعات الگوی خواب زنان و مردان با شرایط مساوی و برابر از نظر زمان و محیط خواب مورد بررسی قرار گرفت.


در این پژوهش ها، تیم تحقیقاتی فوق الذکر به تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در مرکز اطلاعاتی دوقلوهای بالغ ویرجینیا اقدام کرده و انها را از نظر شرایط روحی و فیزیکی مورد بررسی قرار داد. در این مطالعات اطلاعات پرونده پزشکی ۷۵۰۰ فرد به طور مجزا مورد بررسی قرار گرفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: