جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مهر 1394     
یک باور غلط در مورد شارژ گوشی!

باشگاه خبرنگاران: شاید یکی از دغدغه های مهم کاربران تلفن های هوشمند کاهش عمر باتری یا خرابی آن باشد. بسیاری از کاربران تلفن های هوشمند اعتقاد دارند که اگر تلفن در طول شب در شارژ باشد عمر باتری کوتاه می شود.

اما این باور غلطی است که در بین کاربران جا افتاده است.

باتری های نسل جدید تلفن های هوشمند که لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری هستند دارای تعداد دفعات شارژ کامل  محدود هستند که می تواند با توجه به نحوه ی استفاده ی شما از باتری، افزایش یا کاهش یابند.
 
مثلا تلفن های هوشمند آیفون دارای تعداد دفعات محدود 500 چرخه ی شارژ هستند که هر بار با شارژر کامل صفر تا صد، این چرخه یک بار کامل می شود. حال کاربرانی که گوشی خود را 90 درصد شارژ می کنند یک دهم از یک چرخه را کامل می کنند.
 
 
کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که حتما باتری تلفن های هوشمند نباید صفر شود تا آن را به شارژ بزنند بلکه بهتر است حتی اگر آن به نیمه هم رسید شارژ کنند.
 
تمام تلفن های هوشمند اعم از اندروید، اپل و یا هر مدل دیگری که دارای باتری لیتیومی یونی هستند، از مدارهایی پیشرفته برخوردارند که مانع بیش از حد شارژ شدن باتری می گردد. با این حال، شارژ گوشی برای ساعت های طولانی به صورت روزانه، می تواند، به تدریج باتری را خراب کرده و عمر آن را کاهش دهد.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: