جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مهر 1394     
دستور به دادستان‌ها درباره سارقان

تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، پس از جلسه ستاد مبارزه با جرائم خاص که امروز (شنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور یافت و درباره موضوعات مورد بحث این جلسه اظهار کرد: در این جلسه تاکید شد که نظارت‌ها و کنترل‌های نیروی انتظامی نسبت به سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار افزایش یابد و بنای ما در بخش‌های انتظامی و قضایی، تشدید برخورد با سارقین بویژه سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای است.

دادستان کل کشور گفت: در بحث نگهداری سارقان در زندان نیز، بر خلاف سایر زندانیان که عفو و مرخصی شامل حالشان می‌شود، دادستان‌ها سراسر کشور باید دقت کنند که این دسته از افراد نتوانند از مرخصی استفاده کنند زیرا آزاد شدن و میدان دادن به اینها، امنیت مردم را مختل می‌کند.

به گفته رئیسی تاکید بر استفاده از بسیج مردمی و همکاری نیروی انتظامی با قوه‌قضائیه نسبت به جمع‌آوری به ادله جرم و کمک به قضات برای تصمیم گیری از دیگر موارد مورد بحص در این جلسه بود.

دادستان کل کشور به مسئله ضابطین در قانون جدید آئین دادرسی کیفری اشاره کرد و گفت: با توجه به آئین‌نامه دادرسی کیفری حتماً از این پس باید تمام نیروهایی که با دستگاه قضایی کار می‌کنند و عنوان ضابطی دارند دارای کارت ضابطیت باشند. روند صدور کارت ضابطیت عملاً از امروز در سراسر کشور آغاز شده تا تمام نیروهایی که با دادگستری‌ها و دادسراها کار می‌کند اعم از ضابط عام و خاص دارای مشخصات و کارت شناسایی باشند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: