جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مهر 1394     
دولت های خاورمیانه بر توسعه حمل و نقل عمومی شهری تمرکز کرده اند

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، در حالی که بیش از نیمی از جمعیت کشورهای خاورمیانه در شهرها زندگی می کنند و گمان می رود این میزان تا حداقل 20 سال دیگر دو برابر شود، دولت ها تمرکز خود را بر توسعه حمل و نقل عمومی شهری معطوف کرده اند.

شبکه های ریلی و اتوبوسی برای فراهم ساختن محیط زندگی مطلوب و پایدار برای شهروندان یک ضرورت به شمار می روند.

یازدهمین اجلاس سالانه مترو و راه آهن که 5 اکتبر افتتاح شده و طی دو روز در دوبی برگزار خواهد شد توسط سازمان حمل و نقل فدرال برنامه ریزی شده و هدف آن پیش برد توسعه شبکه ریلی کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

این امر دولت های خاورمیانه را تشویق می کند تا سیستم های حمل و نقل عمومی شهری جدید و شبکه های متروی تکنولوژیک را معرفی کنند که به بهترین نحو با جمعیت رو به رشد شهرهای منطقه هماهنگ هستند.

اکنون حمل و نقل عمومی شهری در صدر دستور کار سیاست گذاران حمل و نقل در خاورمیانه قرار دارد.

در حال حاضر شهر دوبی دارای شبکه مترو است و کار ساخت مترو در شهرهای ریاض و دوحه نیز در حال اجرا است.

برای شهر مکه نیز یک برنامه حمل و نقل شهری رویایی در نظر گرفته شده که در حال پیش روی است.

به گفته کارشناسان، برنامه ریزان شهری منطقه در پی الهام گیری از شهرهای سراسر دنیا هستند اما توسعه متروی تهران طی 20 سال اخیر یک مدل بومی است که درس های زیادی برای آموزش دارد.

متروی تهران که بزرگ ترین و شلوغ ترین مترو در خاورمیانه است نقش مهمی در کاهش حجم ترافیک پایتخت جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

هم چنین تکمیل خط جدیدی به مسافت 35 کیلومتر به سمت فرودگاه بین المللی امام خمینی نیز در دستور کار قرار دارد که تا سال 2016 به پایان خواهد رسید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: