جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 4 مهر 1394     
مسائل اجتماعی و فرهنگی، ضربتی حل نمی شوند

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران تاکید کرد: در آینده تغییرات در منطقه 12 را به صورت ماهانه خواهید دید اما این تغییرات مداوم و آرام است چرا که موضوعات اجتماعی و فرهنگی، موضوعاتی از جنس اقدامات ضربتی نیست.

محمد باقر قالیباف، طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12گفت: هم اکنون بیش از دو سال است که این طرح را در منطقه 12 آغاز کرده ایم که می توانید آثار کار را در موارد مختلف اعم از ابعاد کالبدی، مسایل فرهنگی و... مشاهده کنید.

شهردار تهران عنوان داشت: موضوع آسیب های اجتماعی، ارتقای فرهنگی و حل مشکلات کالبدی منطقه 12 زخم کهنه ای است که بیش از شش – هفت دهه از آن می گذرد و طبیعتا این کاری نیست که فکر کنیم طی بازه زمانی شش – هفت ماهه قابل انجام باشد.

وی به قوانین و مقررات وضع شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: البته من مخالف قوانین و مقررات نیستم اما اگر فکر کنیم از طریق ماده 16 و با گرفتن، بستن و بردن این موضوع حل می شود، اینگونه نیست. به نظر من وظیفه نیروی انتظامی است تا این کار را درباره بخشی از کسانی که در سطح شهر به صورت غیر منطقی حضور پیدا می کنند و یا توزیع مواد مخدر انجام می دهند، دنبال کند اما این موضوع نیاز به یک کار عمیق تر فرهنگی و اجتماعی دارد که در کنار آن لازم است اقدامات سلبی هم صورت گیرد.

محمدباقر قالیباف خاطر نشان کرد: اگر به دو پارک واقع در اطراف محله هرندی در منطقه 12 نگاه کنید، شاهد هستید که در حال حاضر در یکی از پارک ها جمعیت کمتری از معتادان نسبت به قبل حضور پیدا می کنند و تقریبا به پارک دیگری رفته اند؛ افراد این کار را به صورت داوطلبانه انجام می دهند و این حاکی از اقداماتی است که انجام می گیرد.

شهردار تهران تصریح کرد: من شخصا همه موضوعات مربوط به منطقه 12 از حمل و نقل تا مسایل ساماندهی گاری دستی ها، موتور سیکلت ها، ساماندهی بار و مسافر، معتادان، خانه های آسیب پذیر و ... را دنبال می کنم؛ البته ممکن است به جهت قوانین و مقررات، بخشی از این موارد وظیفه شهرداری تهران نباشد اما احساس من این است که این کار بر زمین مانده ای است که باید انجام دهیم.

وی ادامه داد: مطمئنا اگر رصد کنید، در آینده تغییرات در منطقه 12 را به صورت ماهانه خواهید دید اما این تغییرات مداوم و آرام است چرا که موضوعات اجتماعی و فرهنگی، موضوعاتی از جنس اقدامات ضربتی نیست. به عبارتی دیگر این یک پروژه عمرانی نیست که برای آن تابلو بگذاریم بلکه اینجا با انسان ها سر و کار داریم و در کنار آن آسیب های اجتماعی، اقتصادی و معضلات فرهنگی جدی نیز پیش رو داریم.

قالیباف همچنین گفت: البته در منطقه 12 محلاتی هم داریم که محلات نمونه در تهران هستند، چرا که هم به جهت اقتصادی از وضع خوبی برخوردارند و هم از جهت فرهنگی و انقلابی دارای وضعیت خوبی هستند؛ در کنار آن دو محله نیز وجود دارد که باید به صورت جدی به آن رسیدگی کنیم و هم اکنون در حال انجام این کار هستیم.

شهردار تهران هم چنین در پاسخ به سوالی درباره برنامه شهرداری تهران برای نوسازی مدارس واقع در بافت فرسوده، عنوان داشت: همکاری شهرداری تهران با وزارت آموزش و پرورش در جهت صدور پروانه و مجوز های قانونی وجود دارد اما وظیفه شهرداری تهران ساخت مدارس نیست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: