جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 مهر 1394     
زمان و مکان صدور روادید ایام محرم

فارس: «راجح الموسوی» سفیر عراق در ایران در آستانه محرم در خصوص سفر زوار ایرانی به عتبات عالیات و تسهیلات و خدماتی که سفارت و کنسولگری‌های عراق در تهران و شهرهای دیگر ایران در این خصوص ارائه خواهند داد، گفت: مراسم اربعین، مراسمی مقدس نزد دو ملت ایران و عراق است و به همین خاطر باید آمادگی‌های کافی برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اوضاع امنیتی و چالش‌هایی که عراق و منطقه با آن مواجه است، یادآور شد: علی‌رغم چالش‌های امنیتی موجود، عاشقان امام حسین با اصرار وارد عراق می‌شوند تا این مراسم بزرگ را به جای آورند.

سفیر عراق در ایران به تشکیل کمیته‌های خاص در هر دو کشور برای آمادگی به منظور برگزاری این مراسم اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که ایام اربعین حسینی، عراق شاهد حضور میلیون‌ها زائر باشد و لذا آمادگی‌ها و امکانات در حد و اندازه‌های آن باید فراهم شود.

الموسوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که از مراسم سال گذشته به عنوان معجزه یاد کردند، یادآور شد: ما باید کاری کنیم که در خور عشق این زائران به زیارت امام حسین باشد.

وی ادامه داد: کشور عربستان سعودی در مراسم حج تنها 2 میلیون زائر دارد که همه امکانات دولت بسیج می‌شود تا به حاجیان خدمت کنند، در حالی که آنها یک کشور با ثابت و امن را دارند. این در حالی است که عراق در سال گذشته از 15 میلیون زائر پذیرایی کرد و لذا همانطور که رهبر انقلاب گفتند، یک معجزه بود.

سفیر عراق در ایران با بیان اینکه ملت مسلمان عراق تصمیم دارد امسال بیش از سال گذشته امکانات خود را در خدمت زائران قرار دهد، اظهار داشت: عاشقان امام حسین جهانیان را شگفت‌زده کردند و همزمان با مقابله و ایستادگی در برابر تروریسم، به سوی حرم امام حسین حرکت کردند و این بزرگ‌ترین ضربه و دهن کجی به تروریست‌ها بود که یک پیروزی بزرگ در‌ آینده به همراه دارد.

الموسوی با اشاره به آمادگی سفارت عراق در تهران برای ارائه خدمات به زوار ایرانی که خواستار شرکت در مراسم اربعین هستند، افزود: سفارت در تهران و کنسولگری‌هایمان در سایر نقاط ایران با وجود امکانات ابتدایی، بیشترین تعداد روادید را نسبت به سایر کشورها برای زائران ایرانی صادر می‌‌کنند و ما مفتخریم که این خدمات را به زائران ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سفارت و کنسولگری‌های ما در مشهد، کرمانشاه و اهواز آمادگی کاملی دارند تا به همراه نیروهای نظامی و انتظامی ایران، خدمات کافی و لازم را به منظور برگزاری موفق این مراسم ارائه دهند.

سفیر عراق در ایران با بیان اینکه در سال گذشته مرزها باز شد و بسیاری بدون روادید وارد عراق شدند که بر خلاف قوانین و مقررات بود، خاطرنشان کرد: امسال مراجع ذیربط عراقی چنین برنامه‌ای را ندارند که مرزها باز شود، کما اینکه مقامات ایرانی مسئول نیز چنین تصمیمی را ندارند و قرار بر این شد تا زائران بر اساس روش‌های قانونی و با روادید وارد عراق شوند.

الموسوی یادآور شد: تا این لحظه هیچ دستوری دریافت نکرده‌ایم که به زوار ایرانی بدون روادید اجازه ورود به عراق را بدهیم و هزینه صدور روادید نیز طبق مبالغ تعیین شده خواهد بود.

وی با بیان اینکه سفارت عراق از اول اکتبر سال جاری میلادی (9 مهر 1394) اقدام به صدور روادید ویژه محرم و اربعین می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدوارم که برادران عزیز ما در ایران از همان روز اول اقدام به درخواست ویزا کنند تا در روزهای پایانی با فشار جمعیت و زائران مواجه نشویم. از زائران خواهشمندیم که به شایعات گوش نکنند و باور نکنند که در روزهای آخر، مرزها باز خواهد شد و می‌توانند همانند سال گذشته و بدون ویزا وارد عراق شوند، زیرا دو طرف عراقی و ایرانی به این توافق رسیده‌اند که آنچه پارسال اتفاق افتاد، امسال رخ ندهد.

سفیر عراق در ایران با ذکر این نکته که از آنجا که روادید سه ماهه است و مدت اقامت یک ماهه خواهد بود، اظهار داشت: زوار ایرانی که بعد از دهم محرم روادید دریافت کنند، می‌توانند تا اربعین در عراق حضور داشته باشند.

الموسوی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بین 60 تا 70 هزار زائر ایرانی روزانه وارد عراق شوند و امیدوارم زائران از 10 روز آینده به تدریج مراجعه کنند تا بتوانیم خدمات خوبی ارائه دهیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: