جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 1 مهر 1394     
قالیباف زنگ مدرسه‌ای در محله هرندی را نواخت

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران صبح امروز با حضور در مدرسه‌ای در محله هرندی، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را به صدا در آورد.

محمدباقر قالبیاف صبح امروز با حضور در مدرسه متوسطه مکتب‌الاسلام که در محله هرندی قرار دارد، گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند که باید به آنها توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز عید قربان و هفته دفاع مقدس، گفت: حجاب شما دانش‌آموزان صفای مضاعفی به این جمع داده است و امیدواریم ما مسئولین قدردان شما دانش‌آموزان باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه بیشتر شهدا در دوران دفاع مقدس از دانش‌آموزان بوده‌اند، گفت: دانش‌آموزان باید یاد و نام شهدای دانش‌آموز را زنده نگه دارند و باور و آرمان‌های آنها را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه آموزش تنها یادگیری و بالا بردن محفوظات نیست، گفت: باید در دوران دانش‌آموزی گوهر درونی دانش‌آموزان را کشف کرد و با استمرار آموزش‌های کاربردی استعدادهای آنها را شکوفا کرد.

قالیباف با بیان اینکه باید دانش‌آموزان را با واقعیت‌های زندگی آشنا کنیم، گفت: آموزش سبک مناسب زندگی یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی و آشنا کردن دانش‌آموزان با واقعیت از مهم‌ترین وظایف مسئولان و معلمان در مدارس است، گفت: نباید تنها وزارت آموزش و پرورش نسبت به تربیت دانش‌آموزان اقدام کند بلکه همه ما باید توجه‌مان به آینده‌سازان ‌کشور باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مسیر جامعه به سمت رشد و تعالی حرکت کند باید عمده خدمات را به دو بخش وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی معطوف کنیم، گفت: اگر در یک دوره 10 یا 12 ساله عمده امکانات را متمرکز این دو وزارتخانه کنیم قطعا جهش بزرگی در نظام جمهوری اسلامی ایران رخ می‌دهد.

قالیباف گفت: تا زمانی که دو مجموعه وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی در ابتدایی‌ترین مسائل دچار چالش باشند نمی‌توان امیدی به تحول اساسی در جامعه آینده داشت.

وی با بیان اینکه نباید اقدامات مقطعی در این حوزه صورت گیرد، گفت: همه ما وظیفه داریم تا نسبت به آموزش دانش‌آموزان حساس باشیم چرا که مهم‌ترین پس‌انداز برای آینده، توجه به کسب علم و دانش است و نباید این فرصت‌ها را از دست بدهیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: