جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 31 شهريور 1394     
بعضی شهروندان به تبعات افزایش خودروهای تک سرنشین فکر نمی کنند

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای تمام اقشار جامعه گفت: این مسئله نیاز به فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت های لازم از سوی تمام نهادهای دولتی دارد.

مجید جلیل سرقلعه نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه مردم فردگرا شده اند و به منافع شخصی بیشتر از جمعی توجه می کنند.در اینکه حمل و نقل و جابه جایی در سفرهای درون شهری با اتوموبیل شخصی راحت تر امکانپذیر است شکی نیست. این درحالی است که متاسفانه درصد بسیار کمی از شهروندان به تبعات منفی افزایش اتوموبیل های تک سرنشین در رابطه با آلودگی هوا و ترافیک فکر می کنند.

وی افزود: به طور مثال من نوعی نمی توانم این کار را انجام بدهم. چون ممکن است صبح دیر به محل کارم برسم. جدا از اینکه در فاصله خانه تا محل کار اتوموبیلم یک ساعت روشن است و شب ها هم همینطور، (البته اگر ترافیک زیاد نباشد). باید در نظر داشت به تدریج هر فردی که صاحب اتومبیل می‏شود محدودیتی برای استفاده از آن ندارد؛ بالطبع کیفیت عملکرد پلیس راهنمایی نیز کاهش می‏ یابد.

او درباره دیگر تبعات منفی افزایش خودروهای تک سرنشین تصریح کرد: از یک سو نرخ کشتار و مرگ و میر وسایل نقلیه روز به روز افزایش  می یابد و از سوی دیگر، مفهوم قانون تنزل پیدا کرده و روحیه و خلق و خوی افراد نیز تحت تأثیر هجوم این اتومبیل‏ها به شهرها قرار می‏گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: فرهنگ سازی باید برای شهروندانی باشد که به تعداد اعضای خانواده در پارکینگ هایشان ماشین دارند و همیشه سفرهای بین شهری کوتاه مدت را با اتوموبیل شخصی انجام می دهند. آنها کاری ندارند که تهران چند خط مترو یا ایستگاه اتوبوس دارند اصلا حتی به این فکر نمی کنند که با وسایل نقیله عمومی شرکت کنند و منافع جمعی را مدنظر قرار دهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: