جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 شهريور 1394     
ورود آموزش‌های شهروندی به کتب‎درسی

سایت تهران سما: علی اصغر فانی با اشاره به ضرورت انتقال آموزه‌های شهروندی به دانش آموزان اظهار کرد: در دولت یازدهم موضوع حقوق شهروندی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این خصوص توافقنامه ای میان وزارت آموزش و پرورش و معاونت حقوقی ریاست جمهوری منعقد شد.

وی افزود: با توجه به نگاه ویژه ما به حقوق شهروندی و ارتقای فرهنگ شهروندی، ضروری است تا در مرحله اول دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه و در مرحله بعد والدین آنانآموزش ببینند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بدون شک آموزش حقوق شهروندی درنهایت به ارتقای فرهنگ شهروندی و تغییر سبک زندگی شهروندان می‌انجامد. بر این اساس به تدریج بسیاری از اصول اولیه رفتارهای درست شهروندی وارد کتابهای درسی شده و این روند در آینده ادامه پیدا می کند.

فانی با اشاره به آموزش غیر مستقیم دانش آموزان از طریق کلاس‌های پرورشی در مدارس عنوان کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی در کشوری که بخش قابل توجهی از مردم در شهرها زندگی می کنند و از خدمات شهرداری بهره می برند می‌تواند شرایط همزیستی شهروندان را بهبود ببخشد و وضعیت بهتری را برای زندگی بهتر فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در تهران و همکاری وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران در راستای کنترل آسیبهای اجتماعی تصریح کرد: در این خصوص ما با سازمان‌های مختلفی همچون ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و ... به بحث و گفت و گو نشسته ایم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: واقعیت این است در کنار سایر ارگان ها، شهرداری تهران نیز از ظرفیت‌های خوبی برای کنترل آسیبهای اجتماعی برخوردار است. امیدواریم با شناسایی ظرفیت‌ها امکان همکاری هر چه بیشتر بین ما و شهرداری تهران فراهم شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: