جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 شهريور 1394     
ابلاغ ضوابط اجرای طرح "مدارس محیط زیست" در آستانه مهر

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ضوابط اجرای طرح "مدارس جامع محیط زیست" پیش از بازگشایی مدارس ابلاغ می‌شود.

معصومه ابتکار با اشاره به تعداد مدارس فعال در طرح مدارس جامع محیط زیست در کشور، گفت: از قبل حدود 40 "اکو اسکول" با همکاری بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد در حال فعالیت در زمینه محیط زیست وجود داشت، امسال نیز با هماهنگی‌های که در قالب تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش انجام داده‌ایم، طرح مدارس جامع محیط زیستی را آغاز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی و ضوابط این مدارس ظرف هفته جاری نهایی می‌شود، تأکید کرد: ضوابط اجرایی طرح مدارس جامع محیط زیست پیش از آغاز مدارس باید ابلاغ شود.

رئیس سازمان محیط زیست با تأکید بر اینکه تعداد این مدارس به تصمیم نهایی آموزش و پرورش بستگی دارد، اظهار کرد: انتظار داریم که مدارسی که علاقه، توانمندی و ظرفیت‌های تبدیل شدن به مدارس محیط زیست را دارند، با توجه به اینکه آموزش مسائل محیط زیست می‌تواند نشاط زیادی را برای دانش‌آموزان فراهم کند، اعلام آمادگی کنند.

ابتکار همچنین با اشاره به مزایای ایجاد مدارس محیط زیست، ایجاد فرصت برای تحقیق دانش‌آموزان، تقویت روحیه جست وجوگری، ترویج فکر و اندیشه و نگاه علمی در نوجوانان را از جمله فواید ایجاد مدارس جامع محیط زست در کشور دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه سازمان پیشاهنگی و سازمان دانش‌آموزی برای این موضوع پیش‌قدم شده‌اند، با این حال تقاضای سازمان محیط زیست این است که مدارسی که دارای ظرفیت‌های لازم برای اجرای طرح مدرسه محیط زیست هستند، داوطلبانه این طرح را اجرا کنند تا تعداد این مدارس افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه حداقل چارچوب‌هایی وجود دارد که مدارس داوطلب باید آنها را رعایت کنند، به ویژگی‌های این مدارس اشاره کرد و گفت: در مدارس محیط زیست طرح تفکیک پسماند از مبدأ باید اجرا شود و دانش‌آموزان بیاموزند که کاغذ را دور نیاندازند و از آن استفاده‌های مجدد کنند. استفاده از انرژی‌های نو، مدیریت مصارف انرژی و آب از جمله دیگر ویژگی‌هایی است که مدارس محیط زیست باید از آنها بهره‌مند باشند.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: