جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 30 شهريور 1394     
شهرداران لبنان در دیدار از مرکز کنترل ترافیک تهران تأکید کردند:
ترافیک تهران هوشمندانه مدیریت می شود

مهندس فتّاحی: 400 تقاطع اصلی تهران به صورت هوشمند کنترل می-شوند

به گزارش حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، شهرداران مناطق مختلف لبنان که به دعوت شهرداری تهران در پایتخت کشورمان به سر می برند، در دیدار از مرکز کنترل ترافیک از نزدیک با اقدامات این مرکز در جهت اداره و مدیریت جریان ترافیک تهران آشنا شدند.  

مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران در این دیدار با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت این مرکز گفت: در حال حاضر 400 تقاطع اصلی تهران از طریق مرکز مذکور به طور شبانه روزی و به صورت هوشمند کنترل می شوند.

مهندس همایون فتّاحی با اشاره به تأثیر کنترل هوشمند معابر شهری بر کاهش تخلفات رانندگی، افزود: با کنترل محدوده طرح ترافیک از طریق استقرار سیستم هوشمند، میزان ورود خودروهای فاقد مجوز طرح ترافیک به این محدوده به کمتر از 10 درصد قبل از نصب این سیستم کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان این که سیستم هوشمند بر کاهش سرعت غیر مجاز در بزرگراه های شهری نیز بسیار مؤثر بوده، اظهار کرد: بعد از نصب دوربین های کنترل سرعت، میزان تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن در بزرگراه های شهر به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

مدیر مرکز کنترل ترافیک با تأکید بر آمادگی این مرکز به منظور استقبال از مهر و آغاز سال جدید تحصیلی، تصریح کرد: این مرکز با استفاده از ظرفیت هایی همچون استودیو صدای شهر رادیو تهران، تلویزیون های شهری و تابلوهای متغیر خبری، اخبار ترافیکی و وضعیت ترافیک شهر را لحظه به لحظه به اطلاع رانندگان و سایر شهروندان می سارند.

بر اساس این گزارش، در این بازدید که حسین نمر مدیر امور شهرداری های لبنان به اتفاق 11 نفر از شهرداران مناطق مختلف این کشور حضور داشتند، با ابزار شگفتی از گستردگی کار مرکز کنترل ترافیک تهران در نظارت کامل بر این کلان شهر، تأکید کردند: اداره و مدیریت جریان ترافیک تهران کار بسیار گسترده و در عین حال پیچیده  و دشواری است که مدیریت شهری تهران به بهترین شکل ممکن از پس انجام آن بر آمده است.

هیأت لبنانی که در پایان این دیدار از پارکینگ مکانیزه ایرانشهر نیز دیدن نمودند، با تأکید بر اهمیت و حساسیت مدیریت ترافیک در تهران، خاطرنشان کردند: علاوه بر کنترل هوشمندانه ترافیک تهران، ارائه خدمات حمل و نقلی و خدمت رسانی روزانه ناوگان حمل و نقل عمومی به 9 میلیون شهروند تهرانی، عملیات طاقت فرسایی است که هر روز به بهترین شکل ممکن از سوی مدیریت شهری تهران انجام می شود.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: