جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 شهريور 1394     
خودروسازان باید فضا را با عذرخواهی از مردم تلطیف کنند

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت مصرف کنندگان داخلی طی دهه های اخیر از صنعت خودرو گفت : خودروسازان باید در پاسخ به حمایت مردم فهیم و صبور ایران از خودروهای داخلی، کیفیت و کمیت محصولات را افزایش داده تا هزینه تولید کاهش یابد و بتوانند به عنوان برند ایرانی در دنیا رقابت نمایند.

الله وردی دهقانی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : در تحقیق و تفحصی که از خودروسازان صورت گرفت و نتیجه آن در کمیسیون صنایع و معادن به وزیر وزارت صنعت  و معدن و خودروسازان ارائه شده ، اعلام گردید که هزینه تولید در صنعت خودرو بالاست و همین امر موجب رانت در صنعت خودرو داخل شده است.

وی گفت : متاسفانه یک قطعه برای اینکه به خط تولید خودروساز برسد چندین شرکت را دور می زند تا به دست آنها  می رسد و همین امر در موجب افزایش هزینه تولید در شرکتها شده ، از این رو باید هزینه تولید خودرو کاهش یابد.

وی تاکید کرد : متاسفانه کیفیت تولیدات داخلی در این سالها به دلیل استفاده از قطعات بی کیفیت افت کرده است به طوری که در طول 3 سال تحریم این صنعت به جای استفاده از قطعات داخلی از قطعات چینی استفاده شده است و همین امر موجب شده تا ضمن به  زمین خوردن قطعه سازان داخلی ، با شروع تحریم ها تولید خودروسازان نیز به زیر 50 درصد افت کند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد خودروسازان در طول سالهای اخیر اظهار داشت : خودروسازان در این مدت عملکرد چندان خوبی نداشتند از این رو باید این نقاط منفی را قبول نموده و در صدد اصلاح رفتار گذشته باشند.

وی همچنین به لزوم اصلاح مدیریت ها در حوزه صنعت و تولید تاکید کرد و گفت  :  باید مدیریت در این حوزه ها همان گونه در دنیا عمل شده دنبال شود ، چرا زمانی که گفته می شود خودرویی 100 درصد داخلی است نباید توانایی آن را داشته باشیم که این نوع تولیدات را به روز و بهینه کنیم ؟

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایطی که ایران در بسیاری از علوم چون انرژی هسته ای و نانو و بسیاری از علوم به روز و جدید  جزء 10 کشور برتر دنیاست چرا نباید در حوزه خودروسازی بتواند قطعا این پتانسیل در کشور ایران وجود دارد که بتواند در حوزه خودروسازی نیز یکی از کشورهای مطرح در منطقه و جهان شود.

دهقانی با اشاره به انتقادات صورت گرفته از صنعت خودرو افزود : البته اعتراض و انتقاداتی که مردم از این صنعت دارند به منظور زمین زدن یا حذف این صنعت نیست چرا که صنعت خودرو  یکی از صنایع بزرگ و کارآفرین است و ما باید جزء  یکی از برترین خودروسازان مطرح در منطقه و دنیا شویم.

وی گفت : مسئولین باید به دنبال واردات تکنولوژی و فن آوری و ورود سرمایه به این صنعت بوده و از  آنچه که در داخل وجود دارد استفاده کنند تا کیفیت تولید افزایش یابد ، هر قدر کیفیت و تیراژ افزایش یابد هزینه بر تیراژ سرشکن شده  و قیمت کاهش و کیفیت افزایش خواهد یافت و رضایت مصرف کنندگان داخلی حاصل خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه باید خودروسازان در کسب رضایت مشتریان  تلاش بیشتری نمایند ، اظهار داشت : اینکه مدیرعامل سایپا از مصرف کنندگان داخلی عذر خواهی می کنند هر چند جای تقدیر دارد اما  باید زودتر از اینها صورت می گرفت چرا که امروز در دنیا اغلب شرکتهای خودروسازی به دنبال رضایتمندی مشتری هستند و مشتری مداری سرلوحه فعالیت آنهاست.

وی افزود : خودروسازان باید فضا را با عذر خواهی از مردم تلطیف کنند و متعهد شوند  که کیفیت ها را افزایش دهند قطعا مردم ایران فهیم هستند و با وجود کمی کیفیت تولیدات داخلی باز هم از تولیدات داخلی استفاده کرده و کالای داخلی را را به کالای خارجی ترجیح خواهند داد.

وی گفت : اینکه مرزها بسته شود و تعرفه ها افزایش یابد تا  مردم ناگزیر به خرید کالای ایرانی شوند خیانت به صنعت  داخلی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: