جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 شهريور 1394     
انتقاد ار دستکاری تعرفه های پزشکی

مهر: دکتر محمدمهدی قیامت در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره بین المللی، بیهوشی و مراقبت های ویژه و درد ایران، اظهارکرد: متأسفانه وضعیت تعرفه های بیهوشی هنوز آنگونه که باید مورد قبول جامعه متخصصین بیهوشی کشور نیست. ضمن اینکه اشکالات زیادی در همه رشته های پزشکی وجود دارد.

وی افزود: هرچند ابلاغ تعرفه های جدید شروع خوبی بود اما با دستکاری هایی که در این باره صورت گرفت عدالت بین رشته ای تعرفه مقداری دچار اشکال شد، برای نمونه یکی از اشکالات این است که وزارت بهداشت یکسری از خدمات را به صورت گلوبال و پکیج می دهد.

رئیس دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد، ادامه داد: طرح گلوبال منجر شد که عدالت بین رشته ای خیلی دچار اشکال شود. ضمن اینکه بحث گلوبال مورد قبول ما، وزارت بهداشت و جامعه پزشکی نیست. اما بیمه ها از آنجا که دوست دارند پزشکان را استثمار و از آنها بهره کشی کنند و نمی خواهند که دستشان را از جیب پزشکان بیرون بیاورند در مراکز خودشان این خدمات را اعمال می کنند. در حقیقت با اعمال اجبار به پزشکان، باعث می شوند که آنها بدون انگیزه کار کنند، بنابراین امیدواریم که خدمات گلوبال نیز هرچه زودتراصلاح شوند.

قیامت در ادامه اظهارکرد: در حدود ۴ هزار و ۵۰۰ متخصص بیهوشی در کشور داریم که نزدیک به ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر آنها بازنشسته یا از کارافتاده اند. اما به طور کلی تعداد متخصصین این رشته به اندازه قابل قبول در سطح کشور وجود دارند و متخصصین بیهوشی در تمامی بیمارستان ها حضور دارند. حال آنکه پزشکان بیهوشی برخی مشکلات تعرفه ای، حقوقی و صنفی دارند که در دوازدهمین کنگره بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد، یکی از مسائل خیلی مهم ما میزگرد صنفی است که با حضور پیشکسوتان و اساتید و برخی مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد.

به گفته وی، رشته خطیر بیهوشی، استرس زا و نقطه اتصال تمام خدمات بالینی است. به گونه ای که ارائه سرویس متخصصین بیهوشی از اتاق عمل تا بخش روانپزشکی برای شوک دادن به بیماران روانی، آی سی یو، درد، ام آری آی و... را شامل می شود.

دوازدهمین کنگره بین المللی، بیهوشی و مراقبت های ویژه و درد ایران، از یکم تا سوم مهر ماه ۹۴ در پژوهشگاه نیرو واقع درشهرک غرب برگزارمی شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: