جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 شهريور 1394     
بهره برداری از خط ۳ مترو با حضور رییس جمهور

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، مدیر کل روابط عمومی شهرداری تهران از افتتاح طولانی ترین خط متروی خاورمیانه با حضور رئیس جمهورخبر داد.

خط ۳ مترو بزرگترین و طولانی ترین خط ریلی خاورمیانه محسوب می شودکه با ۳۷ کیلومتر طول جنوبی ترین نقطه پایتخت را به شمالی ترین نقطه متصل می کند.

شهرام گیل آبادی مدیر کل روابط عمومی شهرداری تهران با بیان این که از رییس جمهور برای حضور در بهره برداری این خط دعوت شده است گفت:این خط روز سه شنبه ۳۱ شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

پروژه ۱۸كيلومتري بخش شمالي خط ۳ متروي تهران از نظر حجم عمليات فني، اجرايي و مالي بزرگ‌ترين پروژه سال مديريت شهري است كه با اتصال آن به بخش جنوبي در حال بهره‌برداري اين خط، طولاني‌ترين خط مترو خاورميانه به طول ۳۷كيلومتر، ظرفيت جابه‌جايي مسافر در ناوگان متروي تهران را يك ميليون نفر افزايش خواهد داد.

هابيل درويشي، مديرعامل شركت متروي تهران و حومه در با اشاره به ابعاد اين پروژه بزرگ شهري تصريح كرد: ايستگاه قائم جزو ركوردهاي مترو در زمينه كار عمراني است و ظرف ۱۴ماه در ميان تلي از خاك، ايستگاهي بزرگ و با ظرفيت براي استفاده شهروندان ساخته شد.

اين ايستگاه كه در گوشه شمال شرقي شهر قرار دارد قرار است در كمتر از يك ساعت شهروندان را تا ايستگاه آزادگان در گوشه جنوب غربي شهر جابه‌جا كند. اين ايستگاه به‌علت عبور از خيابان وليعصر مي‌تواند جايگزين مناسبي براي سفرهاي شهري باشد كه با اتوبوس و وسايل نقليه شخصي امكان تردد در آن نيست.

فاصله بين ايستگاه‌ها به‌طور متوسط يك كيلومتر است اما در فاصله ۲ ايستگاه محلاتي و اقدسيه كه مراحل ساخت را طي مي‌كند، فاصله به ۲۲۰۰متر مي‌رسد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: