جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 شهريور 1394     
بهسازی میدان منیریه به پایان رسید

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،شهردار منطقه 11 از بهسازی، زیبا سازی و آرام سازی 5 هزار متر مربع محدوده میدان منیریه با نمای جدید و کارکرد مدرن شهری خبر داد.

نصرالله آبادیان با بیان این که میدان منیریه با قرار گرفتن در خیابان ولی عصر(عج) به عنوان یکی از مهم‌ترین میادین شهر تهران، امروز شکل جدیدی از میدان با مفهوم کارکرد شهری را به خود گرفته است، از پایان عملیات اجرایی بهسازی این میدان توسط معاونت فنی و عمرانی این منطقه خبرداد.

شهردار منطقه 11 با تأکید بر این که کارکرد میدان در زندگی امروز جوامع شهری باید متناسب با نیازهای شهر و شهروندان باشد، افزود: گرچه شکل ظاهری میدان منیریه با کارکرد ترافیکی و نمای فلکه ای محو شده است؛ لیکن مفهوم میدان درکلان شهرهای دنیا صرفا ترافیکی نبوده و علاوه برتسهیل ترافیکی به معنای یک فضای شهری شامل بستری برای تفریح، تفرج، سکون و حضور شهروندان است که این موضوع در میدان منیریه لحاظ شده است. مضافا بر این که مشکل ترافیکی میدان هم به این طریق مرتفع شد.

آبادیان با بیان اهمیت میدان منیریه به عنوان میدانی با هویت و قطب تجاری تولید و عرضه کالای ورزشی در سطح کشور و قرار گیری در مسیر بازار تهران به موقعیت ویژه جذب سفر و لزوم توجه به آرام سازی و ایجاد فضاهای زیبا در این میدان اشاره کرد و ادامه داد: ترافیک سنگین ناشی از وجود کارگاه عملیاتی خط 3 مترو اکنون مرتفع و نصب مبلمان شهری، آبنما، نیمکت، چراغ های روشنایی دفنی و ایستاده، نماسازی و بازسازی ساختمان های اطراف میدان و ایجاد فضای سبز به پایان رسیده است.

به گفته شهردار منطقه 11 در مسیر انجام پروژه با عملیات خاکبرداری، خاکریزی، تحکیم بستر شامل بتون ریزی و شفته ریزی، کف سازی، باز سنگ و ساماندهی تأسیسات موجود در میدان انجام شده است و ورودی مترو نیز متناسب با معماری میدان تغییر خواهد کرد.

عملیات بهسازی، زیبا سازی و آرام سازی میدان منیریه از سوی معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه 11 پس از تأیید و تصویب نقشه های اجرایی توسط سازمان زیبا سازی شهر تهران؛ از مهر ماه سال 93 آغاز شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: