جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 شهريور 1394     
ادامه جست‌وجو برای مفقودی سیل

ایسنا: ناصر چرخ‌ساز با اشاره به حادثه سیل اخیر در منطقه پاکدشت و قیام‌دشت بر ضرورت آموزش همگانی پیرامون حوادث طبیعی در کشور تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند که در موقع حادثه و در موقعیت‌های مختلف چه کاری باید انجام دهند تا جان خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به مسئولیت کارگروه‌های چهارده‌گانه در سازمان مدیریت بحران اظهار کرد:‌ در بحث آموزش همگانی گرچه مسئولیت با هلال احمر است اما نمی‌توان وظایف و نقشی که دیگر دستگاه‌ها می‌توانند بر عهده داشته باشند را نادیده گرفت.


 

چرخ‌ساز درباره تعداد مفقودشدگان سیل اخیر نیز اظهار کرد: اخبار ضد و نقیض در خصوص تعداد مفقودشدگان وجود دارد اما برابر اطلاعات ما و اخباری که می‌توان به آن استناد کرد یک تن در این سیل مفقود شده است که تلاش برای یافتن وی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عملیات جست‌وجو و امداد و نجات را در این مناطق متوقف نکرده‌ایم، درباره اقدامات انجام‌شده از سوی سازمان امداد و نجات در این مناطق اظهار کرد: حدود ساعت 8 شب بود که وقوع سیلاب به ما اطلاع داده شد و ما 20 دقیقه بعد خود را به محل رساندیم.

وی درباره اینکه آیا 20 دقیقه زمان مناسبی برای حضور امدادگران در محل بود؟ گفت: توجه داشته باشید افرادی که دچار حادثه شدند در کوه یا دره مستقر بودند و جاده‌ای نبود که ما از طریق آن خود را به محل برسانیم بنابراین امدادگران ما در بستر رودخانه حرکت می‌کردند. در آذرشهر نیز همین شرایط وجود داشت و دو چوپان در دره دچار حادثه شده‌اند. در بندرعباس هم افرادی که برای تفریح در حاشیه رودخانه مستقر شده بودند غافلگیر شده و آن اتفاق برایشان رخ داد.

وی با تاکید بر اینکه باید در بحث فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان کار شود، گفت: امدادگران ما در محل حضور دارند و عملیات جست‌وجو همان طور که گفتم همچنان ادامه داشته و متوقف نشده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: