جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 شهريور 1394     
بحران آلودگی هوای تهران راهکاری نو می‌طلبد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بررسی لایه ساماندهی پایتخت بحثی است که از طریق مجلس به وزارت راه و شهرسازی محول شده است.

ناصر کاشانی ، اظهار کرد: لایه ساماندهی پایتخت بحثی است که در خصوص آلودگی هوای تهران در مجلس مطرح است و تحقیقات و مطالعات مربوط به آن به وزارت راه و شهر سازی محول شده و از آنجایی که انتقال پایتخت بخشی پیچیده است ، توافقی در مجلس بدست نیامده است، در حال حاضر تهران پایتخت سیاسی و اقتصادی است ولی در پاکستان پایتخت سیاسی و اقتصادی متفاوت است.

وی در ادامه گفت: بحث آلودگی‌ هوا در فصول سرد سال در تهران به حد بحران رسیده و آسیبهای زیادی را متوجه سلامت مردم و به خصوص اطفال و افراد مسن کرده است.

کاشانی تصریح کرد: از سالهای قبل این بحران در استان تهران مطرح بود و توجه خاص مجلس به این مسئله و راهکاری نو می‌طلبد.

وی افزود: جمعیت زیاد تهران،آلودگی‌های ایجاد شده از خودروها، عدم کیفیت خودروهای داخل، آلایندگی‌های به وجود آمده توسط سوخت خودروها از علل ایجاد آلودگی هوا در پایتخت است.

کاشانی اظهار کرد: توجه به بحثهای تولیدی خودرو، تمرکز بر کیفیت خودروها و جلوگیری از تردد خودروها که از ساخت آن مدت طولانی می‌گذرد و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی از راهکارهای مبارزه با آلودگی است.

وی گفت: وجود کارخانجات متعدد و زیاد در تهران و مهاجرت به دلیل عدم برخورداری سایر استانها از امکانات نسبت به تهران از دیگر دلایل آلودگی استان تهران است که همه این موارد الزام حل این بحران را دوچندان می کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: