جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 شهريور 1394     
پيام افتتاح خط 3 مترو اين است كه تحريم‌ها تأثيري در اراده ملت ايران ندارد

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تأكيد بر اين كه توليد موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري در 5 قاره جهان منسوخ شده، در صورتي كه در ایران همچنان با شدت و حدت ادامه دارد، گفت: توليد موتورسيكلت‌هاي غير استانداردي كه از سوخت‌هاي فسيلي استفاده مي‌كنند، فرآيندي غير فني و غير اصولي است كه بايد هر چه سريع تر متوقف شود.

سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: موتورسيكلت‌هاي موجود، حداقل استانداردها يعني يورو يك را نيز پاس نمي‌كنند و به عنوان وسيله‌اي آلاينده و نا ايمن، سلامتي و جان شهروندان را مورد تهديد قرار داده‌ اند و از اين رو، در بسياري از كشورهاي جهان موتورسيكلت‌هاي برقي جايگزين آن‌ها شده يا در حال جايگزيني هستند.

وي با اعلام اين كه موتورسيكلت‌هاي بنزيني، نه تنها جان راكب خود را به خطر مي‌اندازند، بلكه جان ديگر شهروندان را نيز به صورت مستقيم و غیر مستقیم از طريق بروز تصادفات جرحي و فوتي و نیز آسيب‌هاي ناشي از تولید آلودگي با خطر رو به ‌رو مي‌كنند، تأكيد كرد: به همين دليل، جايگزيني موتورسيكلت‌هاي برقي به جاي بنزيني بايد مورد حمايت قرار گيرد.

انجام تست‌هاي نهايي خط 3 مترو

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه بخش شمالي خط سراسري 3 متروي تهران كه با اتمام كامل عمليات عمراني آن در آستانه سال جديد تحصيلي و در واپسين روزهاي شهريور ماه رسماً افتتاح خواهد شد، اظهار كرد: در حال حاضر اين بخش از خط 3 در دست انجام تست‌های نهايي است.

تشكري هاشمي با بيان اين كه بخش‌هاي مياني و جنوبي خط 3، قبلاً از آزادگان در جنوب غرب تهران تا ايستگاه شهيد بهشتي در مركز شهر به طول 19 كيلومتر به اتمام رسيده بود، تصريح كرد: بخش شمالي اين خط به طول 18 كيلومتر از ايستگاه شهيد بهشتي در مركز شهر تا شهرك قائم در شمال شرق تهران تا چند روز ديگر رسماً آغاز به كار مي‌كند.

وي با تأكيد بر اين كه اين بخش از خط 3 در ايستگاه شهيد بهشتي كه در تقاطع با خط يك قرار دارد و با عبور از خيابان‌هاي شريعتي و شهيد قدوسي وارد بزرگراه شهيد صياد شيرازي مي‌شود و به سمت شمال حركت مي‌كند، اضافه كرد: اين خط در ادامه از بزرگراه شهيد بابايي و ميدان نوبنياد مي‌گذرد و در نهایت به بزرگراه ارتش و اُزگل منتهي مي‌شود.

امكان مسافرگيري بيشتر در سكوهاي 160 متري خط 3 مترو

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه خط 3، از پر جمعيت‌ترين و پر ترددترين محورها، مراكز و ميدان‌هاي شهر عبور مي‌كند، اظهار كرد: با تكميل اين خط و بهره¬برداری كامل از تمام ايستگاه‌های آن،، پيش‌ بيني جا به ‌جايي 45 هزار مسافر در هر ساعت و در هر جهت با سرفاصله زماني دو دقيقه قابل تحقق است.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه عرض ايستگاه‌هاي خط سه، 14 متر و طول سكوهاي آن 160 متر است،‌ تصريح كرد: قطارهای اين خط، نسبت به خطوط ديگر می توانند با يك واگن بيشتر در سكوها مسافرگيري كنند که در نتیجه جا به‌ جايي بيشتري در اين خط صورت خواهد گرفت، ضمن اين كه فاصله متوسط بين ايستگاه‌هاي اين خط از يكديگر 1200 متر است.

وي با تأكيد بر اين كه كارگاه‌هاي عمرانی خط 3 از جمله بخش شمالي اين خط، سه شيفته و به طور 24 ساعته فعال بودند، اضافه كرد: در حفر تونل‌هاي اين خط با توجه به شرايط متفاوتي كه در نقاط مختلف آن وجود داشت، از ساده‌ترين روش‌ها يعني حفاري با دست تا پيشرفته‌ترين روش‌ها يعني حفر تونل با ماشين‌هاي حفار مترو (TBM) مورد استفاده قرار گرفت.

كليد حل مشكلات كشور در داخل است

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه اصولاً ساخت مترو كه نياز به كار فشرده و سخت در اعماق زمين دارد، كار بسیار مشکلی است، اظهار كرد: كارگران و مهندسان مترو در دشوارترين شرايط، بيشترين سختي‌ها را متحمل شدند و به صورت شبانه‌روزي در شرايطي كار كردند كه غير قابل باور و اصولاً غیر قابل توصيف است.

 تشكري هاشمي با بيان اين كه در بخش‌هاي قابل توجهي از مسير خط 3، تونل‌هاي حفر شده مملو از آب بودند، تصريح كرد: حجم زياد آبي كه در اعماق زمين روان بود، اين تونل‌ها را به رودخانه‌ شبيه كرده بود و تصور اين كه روزي قرار است قطارهاي پر از مسافر مترو از این رودخانه¬های پر از آب عبور كنند، بسیار بعید و در دور از ذهن به نظر می رسید.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه حربه تحريم نا جوانمردانه دشمنان، حداقل در پيشرفت مترو تأثير چنداني نداشت و با تدبير شهردار محترم تهران، این موضوع نه تنها ترديدي در اراده مديريت شهري به وجود نيآورد، بلكه عزم ما را جهت پيش بردن مترو جزم‌تر نمود، خاطرنشان كرد: مديريت شهري در راستاي تدابير مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي)، رويكرد مردم‌گرايي با اعتماد به توان نيروهاي داخلي و با اين باور كه كليد حل مشكلات كشور در داخل است را در پیش گرفت و موفق شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان در خصوص مهم ترین دست آورد خط 3 مترو، خاطرنشان کرد: علاوه بر اتصال منتهی  الیه جنوب غرب تهران به منتهی  الیه شمال شرق شهر و جا به  جایی روزانه صدها هزار مسافر و افزایش قابل توجه ظرفیت مترو، مهم¬ترین پیام اتمام این خط و افتتاح آن، این است که تحریم ها تأثیری در اراده ملت ایران ندارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: