جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 28 شهريور 1394     
توسعه دیپلماسی شهری در اروپای شرقی

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران صبح امروز با وزیر امورخارجه و تجارت مجارستان در بوداپست دیدار و گفت و گو کرد.

محمد باقر قالیباف در سومین روز از سفرش به پایتخت مجارستان، صبح امروز پس از دیدار با پیتر سیارتو وزیر امور خارجه و تجارت این کشور در این رابطه اظهار کرد: مراودات و گفت وگوهایی که در این دیدار صورت گرفت، درمجموع مراودت بسیار خوبی بود.

وی در توضیح بیشتر افزود: بخشی از صحبت های انجام شده در این دیدار به همکاری بین تهران و بوداپست در حوزه های اقتصادی و فرهنگی باز می گشت.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین درخصوص همکاری های علمی و فرهنگی هم صحبت هایی انجام شد که با توجه به پیش زمینه های تحقیقاتی موجود می توان گفت هم ما و هم طرف مجاری سیاست های مناسب را در این رابطه اتخاذ کرده ایم که این زمینه همکاری بیشتر را فراهم می کند.

محمدباقر قالیباف همچنین گفت: بخشی از صحبت هایی که با وزیر امورخارجه و تجارت مجارستان داشتیم نیز در رابطه با مهاجران و مشکلی که امروزه گریبان گیر کشورهای اروپای مرکزی شده است، بود. در این باره نیز ما و کشور میزبان مواضع بسیار نزدیکی با هم داشتیم . با توجه به اظهارت پیتر سیارتو فکرمی کنم در آینده کشور مجارستان درباره مهاجران و مسائل مرتبط با آنها تصمیمات خوبی اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش تهران سما شهردار تهران با پرداختن به مسائل مطروحه در حوزه همکاری های اقتصادی در دیدار با وزیر امورخارجه و تجارت مجارستان تصریح کرد: با توجه به صحبت هایی که انجام شد، سیارتو اظهار کرد، آنها آمادگی کامل دارند تا دفتر بازرگانی مجارستان در تهران را افتتاح کنند. ضمن اینکه تاکید می کنم ما هم آمادگی داریم تا در اسرع وقت با همکاری اتاق بازرگانی این دفتر را در تهران راه اندازی کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: