جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 شهريور 1394     
روند ضعیف در ارائه طرح های قانونی برای حفظ و گسترش فضای سبز

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه زیرساخت‌های اصلی و قانونی مورد نیاز برای حفظ و گسترش فضای سبز و باغات تا به امروز روند کندی را در ارائه طرح‌ها داشته است.

عباس جدیدی در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورا با اشاره به بازدیدهای نظارتی دوره‌ای‌ خود و به ویژه بازدید از سازمان پارک و فضای سبز گفت: ضمن تشکر از افرادی که در سازمان پارکها فعالیت می‌کنند، باید بگویم این عزیزان با توجه به تجربه و سطح مدیریت‌شان کارهای خوبی را انجام داده‌اند، ضمن اینکه بحث حفظ و گسترش فضای سبز از اولویت مدیران شهری محسوب می‌شود.

جدیدی خاطرنشان کرد: علی‌رغم تأکید مدیران شهرداری تهران بر توسعه و گسترش فضاهای سبز شهر تهران، اما زیرساخت‌های اصلی و قانونی مورد نیاز برای حفظ و گسترش فضای سبز و باغات تا به امروز روند خوبی را نداشته است و متأسفانه ارائه طرح‌ها با کندی پیش می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه توسعه و گسترش فضای سبز موضوعی مهم و حائز اهمیت است، بیان داشت: با توجه به بازدیدی که در یازدهم شهریورماه امسال از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران داشتم، با نواقصی در ترکیب اسناد بالادستی روبه‌رو شدم که قابل پیگیری و تذکر است.

جدیدی ادامه داد: قرار بود تا ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۷ طرح برای فراهم کردن زیرساخت‌های قانونی در خصوص توسعه فضای سبز و حفظ باغات آماده شود که متأسفانه این طرح‌ها هنوز تهیه نشده است.

جدیدی سپس به ذکر سرفصل‌های طرح‌های مدنظر پرداخت و افزود:تدوین طرح موضوعی ساماندهی فضای سبز شهری تهران و چگونگی تأمین اراضی مورد نیاز فضای سبز و پارکها، تهیه طرح توزیع متوازن فضای سبز شهرتهران، طرح حمایتی صیانت از باغات شهر تهران، تهیه برنامه حمایتی توسعه کمی و کیفی فضای سبز خصوصی، نیمه خصوصی، فضای سبز عمومی و باغ سبزها، تدوین استانداردهای سرانه فضای سبز شهری، برنامه جامع حفاظت و ساماندهی جریان های طبیعی آب سیل ها، رودهای فصلی با مشارکت دستگاههای اجرایی مسئول، طرح عملیاتی استفاده از آب خام و احیای قنوات با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاههای ذیربط و... وظایف شهرداری تهران در سال اول اجرای برنامه است، که باید در سال اول به شورا ارائه می شده اما متأسفانه هنوز محقق نشده است.

معاون نظارت شورا در ادامه خاطر نشان کرد: تأخیر در ارائه و تدوین اسناد فوق که از الزامات اجرایی برنامه ۵ ساله شهرداری تهران هستند در شرایطی که سال دوم اجرای برنامه نیز به نیمه رسیده است بیش از این به صلاح نمی باشد لذا پیشنهاد می شود موضوع به نحو مقتضی به شهردار محترم تهران جهت پیگیری واجرای الزامات برنامه پنج ساله شهرداری ابلاغ شود.

جدیدی یاد آور شد: در زمینه بهره برداری از چاههای در اختیار سازمان بوستان ها و فضای سبز و نیز استفاده از آبهای جاری به منظور آبیاری فضای سبز و حفظ درختان کهنسال موجود، اختلافاتی با شرکت آب منطقه ای شهر تهران ایجاد شده است که با توجه به تعامل مناسب مدیریت شهری و وزارت نیرو درخواست می شود موضوع به نحو مطلوب مورد رسیدگی قرار گیرد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: