جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 شهريور 1394     
مخالفت اوباما بهای نفت را افزایش داد

بهای نفت در بازار‌های جهانی پس از اعلام کاخ سفید مبنی بر عدم حمایت از آزاد‌سازی صادرات نفت آمریکا افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری ان بی سی، پس از اینکه کاخ سفید اعلام کرد از اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای لغو منع 40 ساله صادرات نفت این کشور حمایت نمی‌کند، بهای نفت در بازار‌های جهانی بالا رفت.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: این سیاستی است که در وزارت بازرگانی اتخاذ شده و به همین دلیل ما از مصوبه‌ای شبیه این‌ که توسط جمهوری‌خواهان مطرح شده حمایت نمی‌کنیم.

بهای نفت آمریکا در پی این سخنان حدود 1.3 درصد افزایش یافت و 44 دلار و 59 سنت در هر بشکه داد‌ و ستد شد. همچنین نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر با 40 سنت افزایش به 47 دلار و 80 سنت در هر بشکه رسید.

بازار‌های نفتی همچنین به دقت منتظر اعلام آمار هفتگی ذخایر نفتی آمریکا هستند پس از آنکه شرکت گن‌اسکیپ اعلام کرد: ذخایر نفتی آمریکا هفته گذشته 1.8 میلیون بشکه کاهش یافته است.

همچنین نظرسنجی اولیه رویترز نشان می‌دهد که ذخایر نفتی آمریکا هفته گذشته پس از چهار هفته افزایش متوالی ثابت مانده است.

موسسه نفتی آمریکا گزارش هفتگی خود درباره ذخایر نفتی این کشور را اواخر امروز منتشر می‌کند و اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز آمار خود را امروز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.

در شرایط کنونی اختلاف قیمت بین نفت برنت و نفت آمریکا به کمترین سطح هشت ماه گذشته و کمتر از دو دلار درهر بشکه رسیده است. اختلاف قیمت در معاملات روز گذشته یک دلار و 31 سنت بود که کمترین اختلاف از ماه ژانویه است.

چشم‌انداز نفت خام آمریکا پس از پیش‌بینی‌های مثبت اداره اطلاعات انرژی آمریکا در این هفته و دیگر نهاد‌های با نفوذ نظیر آژانس بین‌المللی انرژی و سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت بهبود پیدا کرد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که عرضه نفت شیل این کشور در ماه اکتبر برای ششمین ماه متوالی کاهش خواهد یافت. این سازمان و اوپک پیش‌بینی‌های خود را برای عرضه نفت آمریکا و کشورهای خارج از اوپک کاهش داده و کاهش مازاد عرضه جهانی را تا سال آینده پیش‌بینی کرده‌اند.

موسسه انرژی اسپکت در گزارشی اعلام کرد: بازار همچنان در وضعیت اشباع به سر می‌برد اما روند افزایش ذخایر رو به کاهش گذاشته است. چشم‌انداز تقاضای نفت آسیا رو به افزایش و همچنین رو به کاهش نیست.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: