جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 شهريور 1394     
شایع ترین سرطان های کودکان

رئیس بیمارستان فوق تخصصی محک، سرطان خون و مغز را شایع‌ترین سرطان‌ها در بین کودکان دانست و توضیحاتی درباره عوامل بروز سرطان در کودکان ارائه کرد.

به گزارش مهر، دکتر عظیم مهرور در نهمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران و کنگره بین‌المللی چالش‌ها در هماتولوژی و آنکولوژی کودکان با بیان اینکه بیمارستان محک یک بیمارستان فوق‌تخصصی صدتختخوابی کودکان است، گفت: این بیمارستان در سال ۱۳۸۶ راه‌اندازی شد و در حال حاضر ۸۴ تخت فعال دارد که مجهز به همه امکانات هستند.

وی با بیان اینکه براساس اساسنامه بیمارستان محک، بیماران سرطانی تا سنین ۱۶ سال تحت پوشش این موسسه قرار می‌گیرند، گفت: در حال حاضر اقدامات درمانی موثر درمان‌های حمایتی مناسب علاوه بر درمان‌های دارویی برای کودکان مبتلا به سرطان در این موسسه انجام می‌گیرد، چراکه درمان سرطان تنها به درمان پزشک وابسته نیست و نیاز به یک تیم درمانی موثر دارد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی محک با بیان اینکه درمان بیماران سرطانی بسیار پرهزینه است، گفت: البته در موسسه محک به تنها چیزی که فکر نمی‌کنیم بحث در مساله مالی است و همه هزینه‌ها تحت پوشش موسسه هستند.

مهرور، سرطان خون و مغز را بیشترین سرطان در بین کودکان عنوان کرد و گفت: عوامل بروز این سرطان‌ها بسیار متفاوت است و آلودگی هوا، سبک زندگی، ژنتیک، آلاینده‌ها، پارازیت‌ها و... می‌تواند در زمره عوامل بروز این سرطان‌ها باشد اما هیچ یک را نمی‌توان به عنوان علت قطعی بروز سرطان نام برد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: