جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 شهريور 1394     
چهارمین باخت والیبالیست ها

ایسنا: ملی‌پوشان والیبال ایران در نخستین روز از دور دوم جا‌م جها‌نی والیبال در شهر اوزاکای ژاپن اردو زده‌اند.

 

آنها پیش از این دو برد برابر تونس و ونزوئلا و سه باخت برابر آرژانتین ، لهستان و روسیه داشتند.

 

والیبالیست‌های ایران امید زیادی داشتند تا با پیروزی بر تیم ‌ملی ایتالیا جریان مسابقات را به سود خود تغییر دهند اما ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای 25-19، 25-23 و 25-21مقابل ایتالیا شکست خورد.

تیم ‌ملی ایتالیا در پنج بازی نخست خود چهار برد مقابل کانادا، استرالیا، مصر و ژاپن داشت و تنها برابر آمریکا شکست خورده بود.

 

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به همراه حسنی خو مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان از نزدیک بازی را در اوزاکا تماشا می کردند.

تیم ‌ملی والیبال ایران ترکیب محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، سعید معروف، فرهاد قائمی، عادل غلامی و مهدی مرندی کار را آغاز کرد.

 

 

** ست نخست تیم ‌ملی ایران 19 – ایتالیا 25

 

تیم ‌ملی والیبال ایتالیا در شروع این بازی توفان کرد. نمایش خارق العاده ایوان زایسف و نقش آفرینی سایر اسپکر‌های تیم ‌ملی ایتالیا موجب شد تا تیم ‌ملی ایران در یک چشم بر هم زدن شش امتیاز از حریف عقب بیافتد.

 

جان تورنا، از چپ و راست زمین ایران را آماج حملات خود می‌کرد. در مقابل تیم ‌ملی والیبال ایران تنها روی کار سرعتی و به کمک توانایی فردی سید محمد موسوی امتیاز می‌گرفت در حالی که تیم ‌ملی والیبال ایران غافلگیر شده بود تیم ‌ملی ایتالیا وقت استراحت دوم فنی بازی را هم با اختلاف چهار امتیاز به سود خود تمام کرد.

 

کواچ دست به تغییر زد و فرهاد قائمی را به میدان فرستاد تا تیم ‌ملی والیبال ایران در دریافت تقویت شود. مهدی مهدوی هم به جای سعید معروف به میدان رفت تا لااقل تیم ‌ملی ایران بتواند دفاع روی تور قابل قبولی را انجام دهد.

 

تیم ‌ملی والیبال ایران اگر چه تلاش زیادی کرد تا اختلاف امتیازات را کاهش دهد ، ولی در نهایت 25 -19 به ایتالیا باخت.

 

ست دوم ایران 23 - ایتالیا 25:

 

ملی پوشان ایران در آغاز ست دوم با انگیزه دو چندان وارد میدان شدند. سرانجام موتور امیر غفوز روشن شد و به کمک حملات قدرتی او ایران شروع خوبی داشت. اما پاس های بی نقص پاسور جوان ایتالیایی ها موجب تنوع هر چه بیشتر حملات ایتالیا می شد. ایتالیا در امتیاز 10 از ایران پیش افتاد.

سرویس های فرهاد قائمی دریافت های اول حریف را دچار مشکل می کرد اما حتی یک پاس نصفه و نیمه هم کافی بود تا زایتسف امتیاز بگیرد. موسوی بدون شک یکی از بهترین های ایران در جام جهانی بویژه دیدار با ایتالیا بود. تقریبا از تمام پاس های کوتاه امتیاز می ساخت و حتی با سرویس های مستقیم خود اجازه نمی داد ایتالیا جلو بیفتد.

کواچ به داوری معترض بود و به شدت داد و فریاد می کرد اما رفتار او به جایی نمی رسید و با ویدیو چک یک امتیاز دیگر به ایتالیا داد. داور یک کارت زرد به کاپیتان تیم ایران به دلیل رفتار کواچ داد. دو تیم 15 بر 15 برابر بودند. اما جای خالی مهدوی که به مراتب بهتر از معروف کار کرده بود، ایران را به امتیاز 16 رساند.

خوان تورنا یکی از بهترین های این دیدار بود که از پشت خط یک سوم با آبشارهایش براحتی امتیاز می گرفت. در مقابل تیم ایران با بازی خوب موسوی و مهدوی در دفاع روی تور پایاپای حریف پیش رفت. ایران با وجود اینکه تلاش زیادی کرد اما در نهایت ست دوم را هم 25 بر 23 به ایتالیا واگذار کرد.

 

ست سوم: ایران 21 - ایتالیا 25

 

دو تیم در آغاز ست سوم با احتیاط کار می کردند. ایتالیایی ها که در آستانه برد بودند نمی خواستند ریسک کنند. تیم ایران هم چیزی برای از دست دادن نداشت و سعی می کرد تا برای هر امتیاز بجنگد. موسوی یکی از بهترین بازی های خودش را نشان می داد. کم کاری سایر اسپکرهای ایران توسط موسوی جبران می شد. او چهار امتیاز دفاع گرفت و ایران را 6 بر 4 جلو انداخت.

تیم ایران بعد از دو ست سرانجام فرم حمله و بازی ایتالیا را شناخته بود. فرهاد قائمی با سرویس های خوبش دریافت های ایتالیا را دچار مشکل کرده بود. ایران تا سه امتیاز از حریف پیش افتاده بود. اما اشتباه های ایران در توپ گیری و همچنین ضعف اسپکرهای ایران سرانجام موجب شد که کار در امتیاز 16 برابر شود. کواچ سراغ شهرام محمودی برود. شهرام که هنوز کاملا از بند مصدومیت رها نشده بود به میدان آمد.

شهرام نمی توانست با آمادگی کار کند. غفور به میدان برگشت. ایران نتوانست حریف ایتالیا شود و در ست سوم هم 25 - 21 باخت.

 

 

سرانجام تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای 25-19، 25-23 و 25-21مقابل ایتالیا شکست خورد. والیبالیست های ایران باید از ساعت 7:30 صبح فردا (پنج شنبه) به مصاف آمریکا تیم بدون شکست این مسابقات می رود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: