جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 شهريور 1394     
هدف از طرح استقبال از مهر آشنایی تمام ارگانها با مردم است

به گزارش شهرداری نیوز، روز گذشته در طی جلسه ای با عنوان ستاد استقبال از مهر قلم در ساختمان مرکزی معاونت با حضور مدیران ارشد ارگانهای مربوطه مانند معاونت حمل و نقل و ترافیک ، پلیس راهنمایی و رانندگی ، شرکت واحد اتبوس رانی ، شرکت کنترل ترافیک ، شرکت تاکسی رانی ، شرکت بهره برداری مترو ،سازمان آتش نشانی،مرکز اورژانس تهران ،هلال احمر و ... تشکیل شد.در این گردهمایی مدیران ارشد تصمیمات مهمی برای شروع سال تحصیلی جدید کردند که همگی آنها راه حل هایی بودند برای کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران در شروع سال تحصیلی جدید.

مهندس تشکری هاشمی در ابتدای شروع مراسم استقبال از مهر گفت:برگزاری این مراسم برای پر کردن خلعی که مابین مردم و ارگانهای ذیربط وجود دارد برگزار شده است،ضمنا یکی از هدفهای اصلی برگزاری این برنامه آشنایی معاونت حمل و نقل با تمامی ارگانها می باشد،این آشنایی می تواند الگویی برای خانواده ها ، دانش آموزان و رانندگان برای تعامل بیشتر و جلوگیری از حوادث باشد.

سعید بشیری رئیس دفتر فرماندار شهر تهران در این برنامه با اشاره به تعامل خوب دولت و شهرداری گفت : آموزش و پرورش هرساله برنامه های متعددی را برای این روز در نظر دارد اما امسال قرار است ظرفیت تمامی ارگانها افزایش یابد و کلیه مسئولین مربوطه برنامه مناسبی را در نظر دارد و ما تصمیم داریم این ظرفیت را افزایش دهیم ،مانند فعالیت های عمرانی ،شرکت آب و فاضلاب، اورژانس و حلال اهمر قول این همکاری ها  را به ما داده اند.

عبدالله پور جانشین مدیرعامل شرکت مترو در شروع سخنان خود با تاکید بر اینکه مترو برای ابتدای مهر ماه تمهیدات ویژه ای را برای دانش آموزان ، دانشجویان و اولیا آنها در نظر دارد افزود :در ابتدای مهر ماه تمامی سفرهای درون شهری به صورت رایگان انجام می گیرد و برنامه های ویژه ای برای این روز در تمامی ایستگاههای مترو د رنظر گرفته شده است  .وی در ادامه با اشاره به خرید 10 رام قطار که حدود 73 واگن می شود گفت: ما با این کار ظرفیت جابجایی مسافران را در ساعات اوج سفرهای درون شهری  بالا برده ایم ، در حال حاضر ما روزانه 1 میلیون نفر مسافر را جابجا می کنیم با این کار ظرفیت جابجایی روزانه مسافران به دو برابر خود خواهد رسید.وی در ادامه افزود : این  10 رام قطار به خطوط مترو اضافه شده  که یک رام آن متعلق به خط 5 و 9 رام دیگر آن برای سایر خطوط می باشد که بخشی اعظمی از آن به خط 3 اضافه شده است، تعدادی از این 10 رام قطار نو هستند ولی تعدادی دیگر باز سازی شده که هزینه این بازسازیبالغ بر  500 میلیارد تومان است.

میثم مظفر مدیرعامل شرکت تاکسی رانی تهران نیز در خصوص تمهیدات تاکسی رانی گفت : ما برای شروع سال تحصیلی جدید شروع به ثبت نام و آموزش رانندگان ویژه برای به کارگیری در سرویس مدارس کرده ایم که نتیجه و بازخورد خوبی را داشته است. این رانندگان با آموزش های ویژه و تأید صحت سلامت خود برای بهتر سرویس دادن به دانش آموزان و جلب رضایت و اطمینان اولیا آنها به فعالیت خود از شروع سال تحصیلی جدید ادامه خواهند داد.وی تاکید کرد که داشتن برچسب و کارت برای تمامی این رانندگان الزامی است. وی در ادامه همین مطلب خاطر نشان کرد:هر راننده ای چه دارای خودرو شخصی و چه تاکسی که خواستار حضور در سرویس مدارس هستند باید با مراجعه به ارگانهای مربوطه و ثبت نام در دانشکده تاکسی رانی و پس از طی دوره های آموزشی مورد نیاز برچسب سرویس مدارس را دریافت کنند.وی در خصوص ارائه سرویس به دانش آموزان استثنایی گفت: سازمان تاكسيراني نسبت به ارائه خدمات حمل و نقل رايگان اقداماتی را انجام داده است و كليه هزينه‌هاي مربوطه از طريق شهرداري به سازمان تاكسيراني پرداخت گردیده است و  با توجه به موافقت معاونت شهرداری هیچ گونه وجهی از اولیاء دانش‌آموزان استثنایی بابت هزینه سرویس دریافت نخواهد شد ، سازمان تاکسیرانی با همكاري اداره آموزش و پرورش شهر تهران نسبت به برگزاري جلسات آموزشي و توجيهي رانندگان این سرویس ها نیز اقدامات لازم را انجام داده است و افزود تمام توان تاکسی رانی  به كار گرفته شده تا سال جدید  با ارائه این خدمات بهينه رضايت دانش آموزان ، اولياء و مديران تأمين شود.

در ادامه این برنامه نماینده امداد خودروی سایپا گفت :شرکت امداد خودروی سایپا مانند سال های گذشته در خدمت تمامی مشترکان خود خواهد بود . در این ضمینه طرحی 10 روزه را که از 30 شهریور شروع شده و تا 10 مهر نیز ادامه دارد را در اولویت کار امداد خودروی خود قرار داده است. به گفته وی این گشت های امداد به صورت آماده باش خواهند بود بخصوص در مراکز اصلی شهر و در نزدیکی دانشگاهها تا بتوانند هرچه سریعتر به مردم خدمات رسانی کنند.

نماینده امداد ایران خودرو نیز درباره طرح استقبال از مهر و تمهیدات این ارگان در جاده ها و داخل شهر گفت : حدود 1421 گشت نظارتی در جاده ها مستقر شده اند که از این مقدار 1200 گشت مربوط به تهران و مابقی جاده های کشور می شود.

وی خاطر نشان کرد گشتی را نیز برای رسیدگی به امور مشترکن خود در درب منزل آنها آماده کرده است  تا به این صورت هم سرعت رسیدگی به مشکلات مشتریان بالا رفته و هم در کاهش ترافیک نقش مهمی را داشته باشند .این امداد رسانی ها از  20 شهریور شروع شده و تا 5 مهر ادامه خواهد داشت.

 

آذروش مدیرعامل مرکز معاینه فنی خودرو نیز گفت: تمام مراکز معاینه فنی برای استقبال از مهر آمادگی کامل داشته و بیشتر سرویس دهی این مراکز مخصوص سرویس مدارس خواهد بود . وی افزود ما برای تسهیل در این امر مهم بروشورهایی را در ضمینه راهنمایی مردم عزیز تهیه کرده و به همکاری پلیس راهور در اختیار عموم مردم قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: در طرح استقبال از مهر برای تسریع در پذیرش خودروهای سرویس مدارس در هر مرکز خطی برای انجام معاینه فنی این خودروها اختصاص یافته تا در کمترین زمان به رانندگان سرویس دهی شود و در صورت افزایش مراجعات، همه مراکز ملزم به افزایش ساعات کاری خود خواهند بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: