جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 شهريور 1394     
جابه جایی روزانه 4 میلیون مسافر با حمل ونقل زیر زمینی در مهرماه

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی شهرداری نیوز، مدیرعامل شرکت مترو تهران صبح امروز در آیین ورود واگن های مترو، ورود تاکسی های هیبریدی و پلاک گذاری اولین موتور برقی در کارخانه واگن سازی، اظهار کرد: ما امروز بیش از سه میلیون سفر را به طور روزانه در تهران با مترو گذراندیم و با بهره برداری از 73 واگن مترو این رقم به 4 میلیون جابه جایی مسافر می رسد.

هابیل درویش از ساخت خط ویژه مترو مهرآباد خبرداد و تصریح کرد: ساخت این مترو از نظارت خاصی برخودار است و بیش از 80 درصد از قطارهای این خط مترو به شکل ویژه پرداخته می شود و مبلمان آن با استاندارد های مترو فرودگاهی طراحی شده است.

وی در ادامه به افتتاح خط 3 متروی تهران به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی و ریلی و بزرگترین پروژه در منطقه خاورمیانه،  اشاره و خاطر نشان کرد: این خط مترو با 18 کیلومتر در دنیا کم نظیر است و این خط مترو هفته آینده افتتاح می شود.

 اختصاص یارانه حمایتی به تاکسی های هیبریدی

همچنین میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان این که تاکسی در تهران بطور روزانه 4.5 میلیون مسافر را جابه جا می کنند، تصریح کرد: بر این اساس تاکسی ها 3 برابر خودروهای شخصی در شهر تردد و خدمت ارزشمندی را به شهروندان ارائه می کنند.

وی عمر متوسط تاکسی ها را 6 تا 5 سال دانست و اظهار کرد: تهران به عنوان پایتخت بسیار پر مسافر است و تاکسی ها نقش مهمی در حمل ونقل شهری دارند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با بیان این که ما با حمایت شهردار تهران توانستیم امروز شاهد ورود تاکسی های هیبریدی باشیم، تصریح کرد: ورود این خودروها می تواند نقطه عطفی در وضعیت سیستم حمل ونقل شهری باشد.

مظفر با اشاره به کاهش 4 درصدی عوارض گمرکی خودروهای هیبریدی در حمل ونقل شهری ادامه داد: این کاهش 4 درصدی زیر ساخت انگیزشی را در ناوگان تاکسیرانی محقق کرد.

 وی با اشاره به دعوت سازمان تاکسرانی از طریق فراخوان در روزنامه های کثیر الانتشار در خصوص سرمایه گذاران خودرو افزود: از سرمایه گذاران خودور دعوت به عمل آمد تا در حوزه تاکسیرانی سرمایه گذاری کنند.

مظفر با اشاره به توسعه نوسازی ناوگان تاکسیرانی اظهار کرد: در خصوص نوسازی ناوگان تاکسرانی شرکت خودرو های مالکی باید 2 هزار خودرو با استاندارد یورو پنج با شرایط استخدام راننده وحقوق بگیر از سازمان تاکسیرانی بپردازد و دو دانگ از شش دانگ خودرو را به نام تاکسیرانی کنند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی خودروهای هیبریدی را عاری از تولید آلایندگی دانست وخاطر نشان کرد: هر خودرو استاندارد روزانه 5 کیلوگرم آلایندگی تولید می کند و در صورتی که تعداد تاکسی های هیبریدی به 10 هزار خودرو برسد، تولید آلایندگی کاهش می یابد.

مظفر به مصرف سوخت تاکسی ها اشاره و خاطر نشان کرد: یک تاکسی فرسوده به میزان 15 لیتر سوخت مصرف می کند و یک تاکسی هیبریدی معادل 5 لیتر مصرف سوخت دارد، بطوری که تاکسی هیبریدی دو سوم کاهش سوخت را به دنبال دارد.

وی از اختصاص یارانه حمایتی به تاکسی های هیبریدی خبر داد و گفت:در صورت اختصاص یارانه به تاکسی های هیبریدی می توان تا 4 سال آینده به برگشت سرمایه برسیم.

حدود یک ششم منابع آلایندگی هوا از موتور های کاربراتوری است

براساس این گزارش، سید نواب حسینی منش مدیر حمل ونقل پاک معاونت حمل ونقل ترافیک شهر تهران، در ادامه سهم موتورهای کاربراتوری را در آلایندگی ها 22 درصد دانست و تصریح کرد: این در حالی است که یک موتور برقی 6 در صد آلایندگی تولید می کند.

 وی با اشاره به ایجاد تردد موتورهای برقی در مناطق 6، 7، 11و12 افزود: ما در تلاشیم تا پیمایش و تردد موتورهای برقی را در مناطق پر ازدحام راه اندازی کنیم تا به کاهش آلودگی هوا کمک شود.

 مدیر حمل ونقل پاک معاونت حمل ونقل ترافیک شهر تهران با بیان این که 46 شرکت اعلام آمادگی جهت ساخت موتورهای برقی کردند، تصریح کرد: 26 نمونه موتوربرقی به دست ما رسیده است و17 مورد جهت بررسی ارسال شد.

 وی از پلاک گذاری اولین موتور برقی در تهران خبرداد و گفت: این پلاک گذاری با همکاری وزارت صنعت ومعدن، سازمان محیط زیست و گمرکات انجام شد.

حسینی منش ادامه داد: ما برای تردد موتورهای برقی نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به خصوص در منطقه 12 که در حال اجرای طرح انضباط شهری است داریم .

وی یارانه اختصاص یافته به موتورهای برقی را یک میلیون و850 هزار تومان دانست و خاطر نشان کرد: قیمت موتورهای برقی از 2 میلیون تا 9 میلیون تومان است.

وی گفت: ما مذاکراتی را در خصوص راه اندازی موتورهای برقی در شهر با کیفیت بالا با شرکت پست و همینطور موسسه پیک بادپا داشتیم و در این کار به نتیجه رسیدیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: