جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 شهريور 1394     
خنثی سازی بمب در کربلا

 

تسنیم: فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که جنگنده های اف 16 مواضع و یک دهنه پل را در منطقه الحویجه برای قطع پشتیبانی از گروه تروریستی داعش بمباران کردند.
در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است: جنگنده های اف 16 مقرها و اهداف گروه داعش را بمباران کردند که باعث سردرگمی آنها شد و مجبور شدند تا منطقه الحویجه را به سمت ناحیه الشرقاط و موصل ترک کنند.
این بیانیه افزود: این هواپیماها پل صدر النهر در شمال شرقی الحویجه را به طور کامل منهدم کردند.
کشته شدن حاکم شرعی داعش در رمادی
فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق از کشته شدن حاکم شرعی گروه تروریستی داعش در مناطق غرب شهر رمادی و یکی از معاونانش در حمله توپخانه ای خبر داد.
واثق الفرطوسی فرمانده نیروهای "البرق" در یگان های داوطلب مردمی عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی مشترک توانستند حاکم عبدالواحد، حاکم شرعی داعش در مناطق غرب رمادی را به همراه یکی از معاونانش در منطقه حبه بکشند.
وی افزود: عبدالواحد تروریست حاکم شرعی داعش در مناطق پروانه و حدیثه و البغدادی در غرب شهر رمادی بود.
 دستگیری 45 داعشی در کرکوک
اداره امنیت کردها در استان کرکوک از دستگیری 45 عنصر گروه تروریستی داعش در جنوب این استان خبر داد که به اجرای عملیات تروریستی اذعان کردند.
سرتیپ سیمکو محمود سخنگوی اداره امنیت کردها گفت: نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق 45 فرد را دستگیر کردند که به وابستگی به گروه داعش و اجرای عملیات تروریستی و ایجاد پست های بازرسی ساختگی اعتراف کردند.
وی افزود: این افراد در روستاهای منطقه داقوق در جنوب کرکوک دستگیر شدند.
کشته شدن سه عنصر داعش در تکریت
رئیس کمیته امنیتی استان دیالی عراق از کشته شدن سه عنصر گروه تروریستی داعش در کمینی در شمال شهر تکریت خبر داد.
صادق الحسینی تصریح کرد: نیروهای امنیتی مشترک با حمایت نیروهای داوطلب مردمی در اطراف پالایشگاه بیجی در 40 کیلومتری شمال شهر تکریت کمین زدند که به کشته شدن سه داعشی منجر شد. یکی از این عناصر داعش بمبی با وزن 30 کیلوگرم با خود حمل می کردند.
وی افزود: نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی شمار زیادی از عناصر داعش را در کمین های خود در اطراف پالایشگاه بیجی در روزهای گذشته کشته اند.
خنثی سازی خودروی بمبگذاری شده در کربلا
یک عضو شورای اسنان کربلا از خنثی سازی یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در یکی از خانه های منطقه عین التمر در غرب استان کربلا خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری المسله، محفوظ التمیمی اظهار داشت: نیروهای امنیتی در پی دریافت اطلاعات، یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده آماده انفجار را خنثی کردند.
وی افزود: این خودرو در داخل یک خانه در منطقه عین التمر بود که مالک آن پیشتر به اتهام قاچاق احشام دستگیر شده بود و بعدا روشن شد که وی مسئول رساندن خوروهای بمبگذاری شده به بغداد بوده است.
یک منبع امنیتی یازدهم ماه ژوئن 2015 فاش کرد که اکثر خودروهای بمبگذاری شده که در بغداد منفجر شد، از مناطق تحت کنترل داعش از مسیر استان کربلا وارد شهر بغداد شده است. تعداد این خودروها 32 دستگاه بوده است.
بعثی‌ها ساختار زیربنایی داعش هستند
هیئت نیروهای داوطلب مردمی عراق فاش کرد که سرکردگان حزب بعث منحل شده عراق "ساختار زیربنایی" گروه تروریستی داعش را تشکیل می دهند.
به گزارش شبکه العالم، ثامر التمیمی گفت: سرکردگان بعثی امروز ساختار زیربنایی گروه تروریستی داعش را تشکیل می‌دهند اما این گروه را فرماندهی نمی‌کنند.
به گفته التمیمی، سرکردگان بعثی در رده اول گروه تروریستی داعش حضور ندارند.
وی در اشاره به مبارزه ارتش و نیروهای داوطلب مردمی با تروریست‌ها افزود: وضعیت الانبار و فلوجه در سال جاری میلادی یکسره خواهد شد.
التمیمی علت تاخیر در آزادسازی استان الانبار را نزدیکی آن به مرز سوریه و تماسهای گروه داعش با مقرهای این گروه در الرقه و دیرالزور در سوریه دانست.
وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی السومریه نیوز با انتقاد از عمکرد ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا علیه گروه تروریستی داعش گفت: این عملکرد در سطح چالش های موجود نیست و حملات هوایی ائتلاف از شدت لازم برخوردار نیست و درخصوص مسلح و تجهیز کردن ارتش عراق نیز باید گفت که یک لشکر زرهی در ارتش وجود ندارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: