جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 شهريور 1394     
دلایل مردودی ۴۷هزار کلاس اولی

مهر: محمد دیمه ور در نشست خبری وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه دلایل مردودی ۴۷هزار کلاس اولی چیست؟ بیان کرد: ما نگفته ایم همه دانش آموزان مردود شده دیرآموز هستند.

وی افزود: این آمار دو مطلب را نشان می دهد، شایعه ای رایج شده که نظام ارزشیابی توصیفی باعث بی سوادی پنهان می شود اما این عدد نشان می دهد کماکان تکرار پایه وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: آمار ۴۷هزار مردودی کلاس اولی مربوط به سال تحصیلی ۹۲-۹۱ بوده است که ۳۲هزار دانش آموز دیرآموز در آن سال داشتیم که بخشی از معلمان این دانش آموزان، آموزشهای طرح تلفیقی فراگیر را ندیده بودند و خانواده ها از احساس مسئولیت بالایی برخوردار نبودند و بخشی از آمار نیز مربوط به مناطق دو زبانه است. برای این منظور نیز دوره آمادگی یک ماهه برای نوآموزان برگزار می کنیم اما با ۱۱۰ ساعت آموزش برای نوآموزان، نمی توانیم زبان فارسی را تدریس کنیم.

وی با اشاره به دلایل دیگر تصریح کرد: از سرباز معلم هایی که از مهارت و توانمندی های کافی برخوردار نبودند نیز استفاده شده است اما برنامه جدی داریم تا این مشکل حل شود و آموزشهای مکفی داده شود.

دیمه ور در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگر درباره حمایت از کودکان و نوجوانان برای تحصیل، بیان کرد: به استناد قانون حمایت از کودکان و نوجوانان ، ۲۷۵ ولی دانش آموز به مراجع قضایی ارجاع داده شده و ۳۵هزار و ۱۳۵دانش آموز بازمانده از تحصیل به محیط مدرسه بازگشته اند.

وی در ادامه تاکید کرد: موافق نامه ای بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی انجام گرفته که در سایت وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد و ما به دنبال مدیریت یکپارچه پیش دبستانی ها هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: مهدکودک هایی که پیش دبستانی دارند، از سی ام شهریور باید نسبت به صدور مجوز مدارس غیر دولتی ثبت نام کنند.

به گفته دیمه ور وزارت آموزش و پرورش خود را موظف می داند کودکان کار را در قالب انسداد مبادی بی سوادی حمایت کند و با وزارت کشور نیز هماهنگی هایی شده تا استانها کارهایی که در این باره انجام می دهند را اعلام کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: