جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 خرداد 1393     
آقای خاص: همسرم اجازه نداد

ایسنا: ژوزه مورینیو در فوتبال انگلیس چهره سرشناسی است. او با چلسی دو بار قهرمان لیگ برتر انگلیس شده و در استمفوردبریج چهره بسیار محبوبی است.

مورینیو اعتراف کرد که در آستانه قبول پیشنهاد سرمربیگریی تیم ملی فوتبال انگلیس بود اما در آخرین لحظات همسرش او را پشیمان کرد. او گفت: در سال 2007 در آستانه پایان قراردادم با چلسی بودم. قراردادم با چلسی به گونه‌ای بود که نمی‌توانستم تا دو سال بعد از پایان قراردادم با تیم دیگری در فوتبال جزیره قرارداد ببندم. همسرم می‌خواست که در انگلیس باقی بمانیم و من تنها می‌توانستم در تیم ملی فوتبال انگلیس مربیگری کنم.

او ادامه داد: با نیمکت تیم ملی انگلیس فاصله زیادی نداشتم و در آستانه بستن قرارداد با این تیم بودم. لمپارد، تری و اشلی کول به من گفتند، هدایت تیم ملی را بپذیر. شک نکن که همه ما از تو حمایت می‌کنیم. آنها همچنین به من گفتند که دیگر بازیکنان ملی‌پوش هم با آنها تماس گرفته و دوست دارند من هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرم. با همسرم در این باره صحبت کردم اما او مخالف بود و به من گفت که اصلا تصمیم درستی نخواهد بود. الان می‌دانم که حق با او بود. اگر هدایت انگلیس را بر عهده می‌گرفتم در دو سال باید تنها تیمم را در دو دیدار برابر سان‌مارینو و قزاقستان به میدان می‌فرستادم و این عذاب‌آور است. نمی‌توانم به دور از فضای رقابت و مسابقه باشم.

آقای خاص ادامه داد: بهترین تصمیم را گرفتم. چه می‌توانستم انجام دهم؟ به سفر می‌رفتم و به تفریح می‌پرداختم یا این که عملکرد بازیکنان ملی‌پوش در تیم‌های باشگاهی‌شان را مدنظر قرار می‌دادم؟ در نهایت همسرم به من گفت نه فوتبال و نه مسابقات. این تصمیم اصلا برای تو خوب نیست. الان بعد از 7 سال فهمیدم که حق با همسرم بود و او درست و منطقی حرف می‌زد. فکر نمی‌کنم که حتی در 7 یا 15 سال آینده هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرم.

او درباره شرایط فوتبال انگلیس گفت: برایم عجیب است که چطور تیم ملی فوتبال انگلیس نمی‌تواند جامی را به دست بیاورد. درباره تیمی سخن می‌گویم که بازیکنانی همچون جرارد، لمپارد، تری، فردیناند و رونی را در اختیار داشت. واقعا برایم عجیب بود که چرا این تیم مدعی نیست. با این بازیکنان می‌توان در هر جامی مدعی بود.

تیم ملی فوتبال انگلیس در جام‌جهانی 2014 برزیل با تیم‌های کاستاریکا، ایتالیا و اروگوئه همگروه است. مورینیو درباره شانس انگلیس برای قهرمانی در برزیل گفت: انتظار زیادی از فوتبال انگلیس دارم. اگر آنها در برزیل قهرمان شوند اصلا غافلگیر نخواهم شد. غافلگیری من زمانی است که از مرحله گروهی حذف شوند و نتوانند جواز صعود به دور بعد را پیدا کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: