جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 شهريور 1394     
بازار داغ سکه طلای جهانی

به گزارش ایسنا، فروش سکه طلای عقاب آمریکایی در سه ماهه سوم امسال و در شرایطی که ماه سپتامبر هنوز به پایان نرسیده است، به 322 هزار اونس رسید که بالاترین فروش سه ماهه از زمان سقوط شدید قیمت طلا در سال 2013 به شمار می‌رود.

افزایش چشمگیر خرید خرد در سال 2013 در پی معکوس شدن روند صعودی یک دهه ای طلا روی داد و کاهش 200 دلاری قیمت طلا در مدت سه روز خریداران را به خرید ارزان تشویق کرده بود.

کاهش شش درصدی قیمت طلا در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته کمتر بوده اما با دوره پرنوسان در بازارهای بورس و نگرانی نسبت به ثبات منطقه یورو همراه شده است.

ضرابخانه اتریش که سکه‌های طلا و نقره فیلارمونیک تولید می‌کند، اعلام کرد فروش سکه‌های طلا به دلیل قیمتهای پایین‌تر، نرخ‌های بهره اندک، نوسان بازارهای بورس و نگرانی نسبت به خروج یونان از منطقه یورو، در ماه‌های ژوییه و اوت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافت و به 321 هزار اونس رسید.

ضرابخانه سلطنتی انگلیس هم شاهد افزایش چشمگیر فروش سکه در سه ماه گذشته بویژه ژوییه بوده است. این ضرابخانه اعلام کرد میزان فروش بیش از 50 درصد بالاتر از سه ماهه دوم بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت دگوسای آلمان که فروشنده شمش و سکه طلا بوده و در نیمه اول سال 2015 حدود 700 میلیون یورو فروش داشته است، اعلام کرد فروش طلا در سه ماهه سوم 30 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

بهای معاملات طلای بازار نیویورک برای تحویل در دسامبر روز جمعه با 0.5 درصد یا شش دلار کاهش، به 1103 دلار در هر اونس رسید و طلا هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یافت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: